هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

چگونه در یک ماه عکاس شوید

چه چیزی سریع تر از عکاسی؟!

از زندگی خود خسته شده‌اید؟ دیگر چیزی شما را خوشحال نمی‌کند؟ خبرهای خوبی برایتان داریم: عکاس شوید! تمام چیزهایی که نیاز دارید در یک دوربین گران قیمت کنون یا نیکن، موبایل خفن و فتوشاپ خلاصه می‌شوند. باقی ماجرا بستگی به مهارت شما در حفظ ژست و روابط اجتماعی دارد. ناگفته نماند که داشتن روی زیاد هم پیروزی شما را تضمین می‌کند.

حال برای آغاز بهتر است از اطراف خود شروع کنید. اولین میزی را که دم دستتان بود خالی کنید. اصلا هم اهمیت ندارد که یک ماه است خونه را تمیز نکرده اید. تنها یک رومیزی را نگه داشته و باقی وسایل را بریزید زمین. اکنون باید تمام خانه را گشته و چیز جالبی مانند یک گلدان قدیمی پیدا کرده و روی میز بگذارید. حال دکمه را فشرده و عکس را در فوتوشاپ ظاهر کنید. پس از حذف تمامی زوائد، تصویر حاصل را با متنی جانگداز که از یک وبلاگ زرد کپی کرده‌اید، در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

قدم بعدی دادن تصویری قوی و دست نایافتنی از خود به مخاطب است. به همین منظور  سه پایه را تنظیم کرده، سیگاری برداشته و با چهره‌ای در هم از خودتان عکس بگیرید. حواستان باشد که قرار است این عکس را وقتی گرفته باشند که حواستان نبوده است، پس به گوشه ی بالا، سمت چپ خیره شده و با دستی دیگر دکمه ی کنترل راه دور دوربین را فشار دهید. نتیجه را مانند عکس قبلی باید در فوتوشاپ ظاهر کرده و ظواهر را حذف کنید. این بار البته کمی هم افزودنی نیاز است. تا می‌توانید خودتان را به مدل های دلشکسته اما قوی و دست‌نیافتنی نزدیک کنید. سپس متنی نیمه حماسی – نیمه جانگداز را همراه آن کرده و در ساعات اوج ترافیک شبکه های اجتماعی، تصویر را آپلود کنید.

پس از انجام مراحل بالا دیگر نوبت آن است که در واقعیت هم دیده شوید. پس به سراغ چند گالری که بیشتر اسمشان را شنیده اید رفته و سعی کنید مدام جلوی دوربین باشید. اگر هم فرد معروفی به چشمتان خورد، به وی چسبیده و بدون اتلاف وقت یک سلفی ناقابل گرفته و بدون فوت وقت روی اینستاگرام آپلود کنید. برای این حالت، تنها کافیست که از هشتگ همین الان یا یهویی استفاده کنید. در این وضعیت، انتظار می‌رود که تعداد لایک و دنبال کننده های شما افزایش قابل توجهی پیدا کرده باشند. مگر آن که مرحله ای را درست به آخر نرسانده باشید که در آن صورت باید مراحل گفته شده  را از اول طی کنید. ضمن آنکه توصیه می‌شود دست کم ده هزار فالوور هم بخرید تا دیگران را ترغیب کنید با اطمینان بیشتری شما را دنبال کنند. راه دیگری که لایک های شما را تضمین می‌کند،  همراهی با حیوانات است. مهم نیست که در دل چقدر از سگ و گربه ها نفرت داشته باشید، تنها چیزی که مهم است، داشتن چند عکس با آن هاست. پس فورا خودتان را منزل یکی از دوستان سگ یا گربه دار دعوت کرده، حیوان بیچاره را در آغوش گرفته و عکس بگیرید. زیر آن هم بنویسید” سو کول!”

مرحله ی بعدی رفتن به یک تور طبیعت گردی است. آن جا محل خوبی برای پیدا کردن دنبال کننده و افزایش لایک در اینستاگرام و فیسبوک است. هنگامی که به محل مورد نظر رسیدید، بر خلاف استراتژی قبلی، این بار باید به پهنای صورت بخندید تا همگان از چند جانبه بودن زندگی شما هم آگاه شوند. گرفتن عکس از ناهار را هم فراموش نکنید.

حال شما به چالش برانگیزترین مرحله رسیده‌اید: تا حدی شناخته شده اید ولی هنوز کافی نیست. پس در اولین تعطیلات به ترکیه یا امارت سفر کرده و با خودروهای لوکس عکس هایی بگیرید که کسی زیر آن کانت بگذارد “اینجا خارجه؟!” اگر هم فعلا نمی‌توانید بروید خارج، کیش هم با ارفاق قابل قبول است.

 دیگر چیزی به پایان یک ماه باقی نمانده و اکنون شما باید شروع کنید به پرتره گرفتن از دوستانتان. این دیگر آخرین مرحله است. ویژگی مهم این مرحله آنست که خود کسی که عکسش را گرفته اید، برای افزایش لایک آن عکس تلاش می‌کند و هنگامی که از چندین نفر عکس بگیرید، نوعی رقابت کاذب میانشان شکل می‌گیرد که هر قدر مخرب تر باشد، برای شما بهتر است.

به زودی شما با طوماری از کامنت های شیک و زیبا روبه‌رو می‌شوید. تبریک می‌گوییم، شما عکاس شده‌اید!

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید