هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کنسرت مجازی آندریا بوچلی رکورد یوتیوب را شکست

در روزهای متاثر از همه‌گیری ویروس کرونا که دولت‌های سراسر جهان تلاش می‌کنند از رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان خود بکاهند، رویدادهای هنری آنلاین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های قرنطینه در خانه است.

در همین راستا، آندریا بوچلی خواننده‌ی پرآوازه‌ی ایتالیایی در روز عید پاک مسیحیان کنسرتی را در کلیسای جامع شهر میلان برگزار کرد.

این کنسرت که بدون تماشاگر اجرا شد، «موسیقی برای امید» نام داشت و به صورت بی‌درنگ از شبکه اجتماعی یوتیوب برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پخش می‌شد.

نکته‌ی جالب توجه این بود که به گزارش سایت هنری «بیلبورد»، تعداد بیننده هایی که این کنسرت ۲۴ دقیقه ای را تماشا کردند، در دقایقی به نزدیک ۳ میلیون نفر رسید و بدین ترتیب رکورد پربیننده‌ترین ویدئوی تاریخ این شبکه پخش اینترنتی شکسته شد.

بر پایه آمار یوتیوب، تعداد بینندگان این برنامه در ۲۴ ساعت نخست به ۲۸ میلیون نفر و پس از آن به ۳۳ میلیون نفر از سراسر جهان رسید.

آندریا بوچلی این کنسرت را نیایش و ادای احترام به قربانیان و بیماران کووید۱۹، و تمامی کسانی توصیف کرد که روزهای سخت و‌ دشواری را در قرنطینه خانگی سپری می کنند.

لیور کوهن، سرپرست بخش موسیقی یوتیوب، با اشاره به اهمیت و قدرت موسیقی در ایجاد همبستگی میان مردم، اجرای آندریا بوچلی در چنین دورانی را تاریخی و تأثیرگذار توصیف کرد.

گفتنی است پیش از آن، کنسرت بیانسه خواننده آمریکایی، در «کوچلا» رکورددار پربیننده‌ترین پخش زنده از راه شبکه یوتیوب بود که در سال ۲۰۱۸ در طی ۳ روز بیش از ۴۳ میلیون بیننده در جهان داشت.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید