هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گرافیتی های کاشینک

کاشینک “KASHINK” یکی از معدود هنرمندان زن فعال فرانسه در زمینه ی گرافیتی و هنر خیابانی است. او درشهر پاریس، فرانسه زندگی می کند و به نقاط مختلفی از جهان سفر کرده است که بسیاری از این کشورها و فرهنگ هایشان الهام بخش آثار او بوده اند. او شخصیت های بزرگی با چهار چشم، خطوط پررنگ و ضخیم و رنگ های شاد و زنده در سبکی بسیار متمایز خلق می کند.

کاشینک فردی شگفت انگیز می باشد: از آنجایی که بیشتر نقاشان زن فیگورها و چهره های جنس مونث را نقاشی می کنند، او فقط به نقاشی از مردان می پردازد. مردهایی چاق و پر مو، همانند گاگسترهایی با شخصیت منفی اما همچنان حساس. اگرهایی”oger” همانند بیگانگان یا شامان هایی “shaman” از قبایل کهن. برخی از آنها مجرم هستند و در برخی گرایش های جنسی متفاوتی به چشم می خورد. او خلاق است و مدام بیننده را به چالش می کشد و همیشه سیبیل مردانه ای پشت لب دارد. از جنبه ی هنری، عوامل الهام بخش او بسیار متنوع می باشند؛ همانند گیلبرت و جورج، کیت هرینگ، فریدا کالو یا چارلز برنز.

آثار او در گالری ها و نمایشگاه های متعددی در کشورهای اروپایی همانند: فرانسه، سوییس، انگلستان و ایتالیا و همچنین سایر کشورها مانند کانادا و ایالات متحده نمایش داده شده اند. موضوعاتی که او در نمایشگاه هایش به آنها می پردازد بسیار مفهمومی می باشند؛ پوچی تعاملات اجتماعی در زمینه ای با موضوع نقاب ها، تابوی مرگ و راه های متفاوت مقابله با آن در فرهنگ امریکای لاتین و غیره. نمایشگاه انفرادی اخیر او با موضوعاتی همچون “Gayffiti” و “Paganism” موفقیت بزرگی برای او محسوب می شود. در سال ۲۰۱۲ او سفرهایی به کالیفرنیا، انگلستان ، اسپانیا و آلمان داشت و همچنین با اجرای چیدمانی برای دوسالانه ی هنر معاصر در ” Le Havre” فرانسه شرکت کرد.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید