هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

یک مستند جنجالی علیه مایکل جکسون اکران شد

جنجال های بی پایان برای پادشاه پاپ

جنجال های پیرامون مشکلات حقوقی مایکل جکسون ظاهرا حتی پس از درگذشت او هم قرار نیست تمام شوند و در تازه‌ترینِ آن‌ها یک مستند با عنون «خروج از ناکجا آباد» به موضوع آزارهای جنسی دو نوجوان توسط این خواننده‌ی مشهور پرداخته است.

این مستند جنجالی که در جشنواره فیلم «ساندنس» امسال اکران شده است، موجب خشم هواداران این خواننده سرشناس شده است. این فیلم مستند داستان «وید رابینسون» و «جیمز سیف‌چاک» را که اکنون در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی خود به سر می برند، روایت می کند. این دو وقتی پسربچه بودند با مایکل جکسون در زمانی که که در اوج موفقیت خود بود، دوست شدند و در ملک او «نورلند» (ناکجاآباد) وقت می‌گذراندند. آن دو بعدها ادعا کردند که مورد آزار جنسی ابر ستاره پاپ قرار گرفتند.

وید رابسون و جیمز سیفچاک در کنار مایکل جکسون
وید رابسون و جیمز سیفچاک می‌گویند وقتی مایکل جکسون با آنها دوست شد، هفت و ده ساله بودند.

این در حالی است که بنیاد مایکل جکسون ادعاهای مطرح شده در این مستند را رد کرده و آن را دروغ خوانده است. گفتنی است مایکل جکسون هم تا زمانی که زنده بود چنین اتهاماتی را رد می‌کرد و حتی در دادگاهی که برای رسیدگی به این موضوع در سال ۲۰۰۵ برپا شده بود، وید رابسون به عنوان یکی از شاهدان اصلی در دادگاه پس از ایراد سوگند گفت که مایکل جکسون هرگز او را مورد آزار قرار نداده و به طبع مایکل جکسون از کلیه اتهامات تبرئه شد.
پیش از آن هم درست در بحبوحه این اتهامات، پلیس در سال ۲۰۰۳ در جریان تحقیقات در باره آزار جنسی یک پسر ۱۳ ساله به مرزعه نورلند یورش برد. “نورلند” نام ملک خصوصی مایکل جکسون بود. نام این مزرعه از سرزمینی خیالی در پیتر پن گرفته شده است.

از آن زمان به این سو وید رابسون پدر شده و در مصاحبه‌ای گفته است که در این میان دو بار با فروپاشی عصبی رو‌به‌رو شده و سرانجام به روان‌درمانگر خود در باره آزار جنسی که سال‌ها پنهان داشته بود، گفته است. او گفته است “آنچه احساس می‌کردم درد و خشم و بیزاری از اتفاقی مشابه بود که می‌توانست برای پسرم بیفتد.”

در سال ۲۰۱۳ آقای رابسون علیه بنیاد جکسون شکایت کرد و گفت به دست مایکل جکسون آزار جنسی دیده اما یک قاضی گفت او زمان زیادی را صرف مطرح کردن شکایت خود کرده است.

روی دیگر سکه

با این حال ادعاهای مختلفی پیرامون این پرونده وجود دارد. برخی از کودکانی که همزمان با مدعیان آزار جنسی در خانه مایکل جسکون با او وقت گذرانده بوند، از جمله «مکالی کالکین» ستاره کودک که به خاطر بازی در فیلم های «تنها در خانه» شهرت دارد، بارها این تهمت ها را دروغین نامید و رابطه شان با جکسون را چیزی جز دوستی کودکانه نخواندند.

«کانیه وست» که یکی از هواردان پر و پا قرص مایکل جکسون است، این ماه روی صحنه، به طرفداری از جسکون این مستند را کوبید و گفت: «اگر قرار است هنرمندان را نابود کنید، بیاید با هم یک دفعه هنر را نابود کنیم.»

پیش بینی می‌شود فیلم مستند «ترک ناکجا آباد» که برای اولین بار، روز آدینه در جشنواره فیلم «سان دنس» اکران شد و منتقدان آن را فیلمی “ویرانگر و آزاردهنده” توصیف کردند، به زودی به شبکه تلویزیونی «اچ بی او» هم راه پیدا کند تا هواداران «پادشاه پاپ» را بیش از پیش آزرده و خشمگین کند.

مایکل جکسون اگرچه از اتهام آزار جنسی در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد، اما این ادعاها که او در خانه بزرگش که آن را مثل یک شهر بازی بزرگ ساخته بود، بچه ها را مورد آزار جنسی قرار می داده، تا پایان عمرش در سال ۲۰۰۹ بر زندگی و کارنامه او سایه انداخته بود. او سرانجام روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی به خاطر مصرف بیش از حد ماده بیهوشی قوی پروپونول درگذشت.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید