هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جسد سالوادور دالی نبش قبر می‌شود

دادگاهی در اسپانیا به منظور مشخص شدن هویت زن فالگیری که ادعا می‌کند دختر سالوادور دالی است، رای به نبش قبر این نقاش مشهور داده است.

روز دوشنبه دادگاهی در مادرید، پایتخت اسپانیا در یک پرونده مربوط به تعیین هویت پدر، دستور به نبش قبر سالوادور دالی، نقاش مشهور داده است تا دی‌ان‌ای او آزمایش شود. این حکم در پرونده مربوط به پیلار آبل، یک زن فالگیر اسپانیایی صادر شده که ادعا کرده فرزند این هنرمند مشهور است. بنا به گفته‌ی خانم آبل، سالوادور دالی در سال ۱۹۵۵ با خدمتکار همسایه‌اش مخفیانه رابطه داشته و او فرزند این ارتباط است. این در حالی است که در آن دوران دالی با همسرش گالا زندگی می‌کرد.

سالوادور دالی، هنرمند سورئالیست در سال ۱۹۸۹ در حالی در گذشت که هیچ‌گاه از همشرش گالا صاحب فرزندی نشد. وی در سن ۸۵ سالگی در زادگاه خود، فیگرس در شمال شرق کاتالونیا دفن شد و از آن زمان تا کنون هیچ وسیله شخصی یا پس‌مانده‌ای که دارای ویژگی‎های بیولوژیکی او باشد باقی نمانده است و قاضی دادگاه هم به همین دلیل حکم به نبش قبر او داده است.

گفتنی است خانم ماریا پیلار آبل مارتینز ابتدا در سال ۲۰۱۵ ادعای فرزندی دالی را مطرح کرد و قرار است بنیاد گالا-دالی در مورد این پرونده به زودی بیانیه‌ای صادر کند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید