هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گزارش اختصاصی آرت فر پاریس ۲۰۱۶

آرت فر پاریس امسال از روز یازدهم فروردین ماه در محل تاریخی”گراند پَله” به مساحت شش هزار و پانصد متر مربع گشایش یافت و تا پانزدهم فروردین ادامه داشت. در این رویدادِ مهم صد و چهل و سه گالری از بیست و دو کشور جهان به نمایش آثار هنرمندان مطرح خود پرداختند. پرچمدار غرفه‌ی ایران هم‌چون سه سال گذشته تنها گالری راه ابریشم بود. این گالری پنج اثر از شادی قدیریان، دو اثر از بابک کاظمی، دو اثر از جلال سپهر، یک اثر از هومن مهدی‌زاده جعفری، یک اثر از نیوشا توکلیان، یک اثر از ابراهیم نوروزی، چهار اثر از تهمینه منزوی و دو اثر از بزرگمهر حسین‌پور را به معرض نمایش گذاشت.

Art Paris Art Fair 2016_honargardi (2) copy
غرفه گالری راه ابریشم در آرت فر پاریس ۲۰۱۶

 بنابر اطلاعیه آرت فر تعداد هنرمندان ایرانی حاضر در این رویداد سی و دو نفر بود که هشت نفر از آن ها از سوی گالری راه ابریشم و دیگران از جانب گالری های خارجی ارائه شده بودند. لازم به ذکر است که بیش‌ترین هنرمندان شرکت کننده در این رویداد ازکره جنوبی بودند.

در توضیحات آرت فر پاریس آمده بود که این رویداد هیچ محدودیتی نداشته و همه سبک های هنری را حتی دیزاین در خود جای داده و پذیرای گالری های جوان جهان بوده است. هم‌چنین بنابر آمار، سال گذشته ۵۵۷۳۵ نفر از این رویداد بازدید کردند و تنها در شب گشایش هفده هزار نفر حاضر بودند. دو هزار و دویست هنرمند در آن شرکت کرده و چهل و هشت درصدشان خارجی و پنجاه و دو درصد فرانسوی بودند. همین‌طور امسال چهل درصد جدید بودند. در زیر می‌توانید تیزر رسمی آرت فر را تماشا کنید:

هم چنین میتوانید محل برگزاری آرت فر پاریس را در نقشه گوگل بیابید:

کتایون علیها

معمار داخلی و طراح گرافیک

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید