هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

زیبایی تناسبات در آثار رافائل آروخو

در میان گردش روزانه ی ما در دنیای ایمیل ها، فیس بوک، اینستگرام و فتوشاپ و غیره، سخت به نظر می رسد که مسائل و کارهایمان را بدون استفاده از کمک یک کامپیوتر حل کنیم. برای هنرمند و تصویرگر ونزوئلایی رافائل آروخو، این زمان فرصتی برای لذت بردن است. او بر روی یک میز طراحی بدون حضور تکنولوژی، به صورت ماهرانه ای طرح های ظریفی را با تنها ابزارهای خود  که مداد و خط کش و پرگار هستند رسم و زیبایی ریاضیات را به تصویر می کشد. او یک چارچوب هندسی تخیلی را در فضای سه بعدی -جایی که در آن پروانه ها پرواز می کنند و اسپیرال های لگاریتمی به چرخش در می آیند- ایجاد می کند و بازتاب های فوق العاده زیبا و هوش طبیعت را به نمایش می گذارد. تصاویر رافائل چرخه های موجود در طبیعت و “نسبت طلایی”، که ما آن را با حرف φ یونانی می شناسیم و برابر حدودا ۱٫۶۱۸ است را برجسته می کند. نسبت φ در قلب همه ی مارپیچ های طبیعی -توالی و تقارن- تا تناسبات متعادل بال یک پروانه نهفته است.

چیزی که کار او را منحصر به فرد می کند وجود خطوط اولیه طراحی و چارچوب موجود است که وی آن را دست نخورده باقی می گذارد. هر کدام از کارهای او ممکن است از لحاظ زمانی تا ۱۰۰ ساعت برای کامل شدن نیاز داشته باشند. وی اخیرا درخواست چاپ آثارش را برای رنگ آمیزی دریافت کرده است. نتیجه ی این ایده کتابی است که شامل برخی از بهترین طرح های است و برای رنگ آمیزی به چاپ می رسد. به منظور اجرایی کردن این ایده ، رافائل و تیم او کمپین کیکاستارتر را در سیدنی ایجاد کردند.

Rafael Arujo
Rafael Arujo

رافائل آروخو در سال ۱۹۵۷ در ونزوئلا متولد شد و به صورت دائم در کاراکاس ساکن بوده است. تحصیلات وی در اصل در رشته ی موسیقی بوده و علاقه اش به آهنگسازی و سپس شیفتگی خاصی که او را به سمت معماری – جایی که او تبدیل به یک طراح بی نقص می شود- هدایت کرده است. آروجو تا حد زیادی تحت تاثیر طرح های سه بعدی دوران رنسانس و پرسپکتیوهای گرافیست هلندی M.C. Escher بوده است. اگرچه او از عنوان هنرمند می گریزد اما در طول ۳۰ سال گذشته ده ها نمایشگاه در ونزوئلا (و به زودی در امریکا) داشته است. همچنین میتوانید فیلی از چگونگی ترسیم آثار رافائل آروخو را در کانال هنرگردی در آپارات تماشا کنید:

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این هنرمند مراجعه کنید.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید