هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

پلیس ایتالیا تندیس روم باستان دزدی را در عتیقه فروشی بلژیک پیدا کرد.

دو پلیس ایتالیایی در حال گشت زدن در محله‌ای پر زرق و برق در بروکسل بودند که به طور تصادفی به یک تندیس کهن ایتالیایی در یک معازه عتیقه فروشی برخوردند.

نیروی پلیس ایتالیا اعلام کرد این مجسمه را به طور رسمی بازیابی کرده است و مربوط به قرن اول قبل از میلاد می‌باشد و گمان می رود در حدود سال ۲۰۱۱ از یک سایت باستانی در نزدیکی رم دزدیده شده باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این تندیس معروف به توگاتوس ۱۰۰،۰۰۰ یورو (معادل۱۱۹،۱۰۰ دلار) ارزش دارد و از ویلا مارینی دیتینا برداشته شده است.

نیروی پلیس گفت که این مجسمه توسط دو نفر از اعضای گروه سرقت هنری ایتالیا که در حال قدم زدن در محله سابلون بروکسل بودند، پیدا شده است.

آن‌ها در پایتخت بلژیک برای انجام وظیفه بودند که مجسمه مرمرین را دیدند و به نظر می‌رسید اصلا سرجای خودش نیست!

با توجه با این‌که حدس می‌زدند این مجسمه ایتالیایی باشد، با یک پایگاه داده از هنرهای به سرقت رفته مشورت کردند و توگاتوس را در آن یافتند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، پلیس ایتالیا همچنین در حال جستجوی یک تاجر ایتالیایی است که احتمالاً در صادرات مجسمه از ایتالیا نقش داشته است.

بخش هنری پلیس ایتالیا به طور منظم به پیدا کردن انواع گوناگون اشیا هنری دزدیده شده، کمک می کند.

اخیراً نیز در یافتن نقاشی نیکلاس پوسن (Nicolas Poussin) که توسط نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم غارت شده بود، کمک کرد که متعاقباً به وراثان مالک اصلی برگردانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید