هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اسکار امسال هم احتمالا به تعویق می‌افتد

مانند دیگر رویدادهای مهم، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هم احتمال تعویق برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار را در دست بررسی دارد.

به گزارش شبکه خبری «فاکس»، در پی بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و به طبع تعطیلی سینماها، برنامه‌ی نمایش و اکران فیلم های تازه با مشکلات بسیاری روبرو شده است و بنا به گفته‌ی یک منبع نزدیک به هیأت امنای آکادمی، آن‌ها در حال بررسی تغییر تاریخ برگزاری مراسم اسکار هستند.

پیش‌تر قرار بود به روال هر سال، نود و سومین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز اسکار روز یکشنبه ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ در شهر لس آنجلس برگزار شود اما ظاهرا این اتفاق نمی‌افتد اگرچه که هنوز به طور رسمی خبر تعویق مهم‌ترین‌ رویداد سینمایی جهان منتشر نشده است.

آکادمی علوم ‌‌و‌ هنرهای سینمایی ماه گذشته یکی از مهم‌ترین قوانین خود را به دلیل تعطیلی سینماها به صورت موقت تغییر داد تا آثاری که به صورت اینترنتی یا از طریق شبکه های عرضه محصولات دیجیتالی پخش می‌شوند هم بتوانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. البته در سال‌های آینده دوباره تنها فیلم‌هایی که در سینماها اکران شده باشند می‌توانند در اسکار شرکت کنند.

دیوید روبِن، مدیر آکادمی، هم‌زمان از برخی تغییرات دیگر در نود و چهارمین دوره مراسم در سال ۲۰۲۲ خبر داد که مهم‌ترین آنها، ادغام دو شاخه مرتبط با صداگذاری بود.

هم‌چنین وی به لغو قانون اجباری اکران یک هفته‌ای فیلم‌ها در لس آنجلس پرداخت؛ به این معنا که تمامی آثار برای شرکت در اسکار می‌توانند از این پس در دیگر شهرها چون نیویورک، میامی، آتلانتا، شیکاگو، و یا سانفرانسیسکو نیز اکران شده باشند.

در پایان مدیر آکادمی با اشاره به چالش های بسیاری که برای برگزاری نود و سومین دوره مراسم اسکار وجود دارد، گفت جزئیات و نکته‌های مبهم زیادی هست که او هنوز پاسخی برای آن‌ها ندارد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید