هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اعلام نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۲۰

بالاخره نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۲۰ در لس‌آنجلس اعلام شدند و همان‌گونه که انتظارش می‌رفت، فیلم جوکر با نامزدی در یازده رشته برای دریافت اسکار بیش‌ترین تعداد نامزدی را از آن خود کرد.

جوکر در بخش بهترین فیلم با هشت فیلم سینمایی دیگر از جمله ایرلندی (آیریش‌من) ساخته مارتین اسکورسیزی، داستان ازدواج، فیلم تحسین‌شده نوا بامباک، زنان کوچک، ساخته گرتا گرویگ بر اساس داستانی کلاسیک و روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئنتین تارانتینو رقابت می‌کند.

فیلم ۱۹۱۷برنده گلدن گلوب بهترین فیلم درام با داستانی درباره جنگ جهانی اول، خرگوش جوجو، کمدی درباره نازی‌ها، فورد در برابر فراری، بر اساس داستان یک رقابت واقعی در دنیای اتومبیلرانی و فیلم تحسین‌شده انگل از کره جنوبی دیگر رقبای جوکر برای دریافت جایزه بهترین فیلم هستند.

بر پایه بسیاری از پیش‌بینی‌ها اسکارلت جوهانسون، برای بازی در داستان ازدواج نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد. او در این رشته با رنی زلوگر (جودی)، شارلیز ترون (بمب‌شل)، سیرشا رونان (زنان کوچک) و سینتیا ارویو (هریت) رقابت می‌کند.

واکین فینیکس، که بازی او در فیلم جوکر با استقبال و تحسین فراوانی روبرو شد، نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شده و رقبای او آدام درایور (داستان ازدواج)، لئوناردو دی کاپریو (روزی روزگاری در هالیوود)، آنتونیو باندراس (درد و شکوه) و جاناتان پرایس بازیگر نقش پاپ فرانسیس در فیلم دو پاپ هستند.

جوکر
واکین فینیکس در فیلم جوکر

پس از جوکر بیشترین تعدادی نامزدی‌ها به فیلم‌های ایرلندی، ۱۹۱۷ و روزی روزگاری در هالیوود با رقابت در ده رشته رسیده است.

برد پیت در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم روزی روزگاری در هالیوود با ستارگانی مانند آل پاچینو، تام هنکس، آنتونی هاپکینز و جو پشی رقابت می‌کند.

اسکارلت جوهانسون علاوه بر نامزدی در نقض اصلی، برای فیلم خرگوش جوجو هم نازد اسکار بهریتن بازیگر نقش مکمل زن شده است. لورا درن و مارگو رابی از جمله رقبای او هستند.

کوئنتین تارانتینو و مارتین اسکورسیزی برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند و نام سام مندس (۱۹۱۷) ، تاد فیلیپس (جوکر) و بونگ جون هو (اانگل) هم در کنار آن‌ها دیده می‌شوند.

نام فیلم انگل که در رشته‌های مختلفی نامزد شده در میان نامزدهای بهترین فیلم خارجی هم دیده می‌شود. درد و شکوه ساخته پدرو آلمودوار اسپانیایی و بینوایان از فرانسه رقبای انگل در این بخش هستند.

گفتنی است مراسم نود و دومین دوره اهدای اسکار یا جوایز آکادمی روز ۹ فوریه (۲۰ بهمن ۱۳۹۸) در لس آنجلس برگزار می‌شود. مراسم امسال هم مانند سال گذشته یک مجری ثابت نخواهد داشت.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید