هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

کلیسای سیستین در حال گردش در جهان

چه می شود اگر کلیسای سیستین در رم به سراغ شما بیاید؟ «Palais de la Bourse» در لیون ۳۴ نقاشی دیواری از تصاویر کتاب مقدس است که توسط هنرمند ایتالیایی میکل آنژ بر روی سقف کلیسای کوچک رومی نقاشی شده است.

برای اولین بار، این شهر در جنوب فرانسه بازتولید سقف کلیسای سیستین رم را دریافت می‌کند که اصل آن‌ها توسط هنرمند ایتالیایی میکل‌آنژ در دهه ۱۵۰۰ نقاشی شده است.

این نمایشگاه بین المللی در حال حاضر بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان در شهرهایی از جمله شانگهای، شیکاگو، برلین، لندن و مادرید شگفت‌زده کرده است.

در فرانسه، سالن تماشایی سل کوربی (Salle Corbeille)، بازتولید آثار را در اندازه واقعی و روی سطحی به مساحت ۸۴۵ متر مربع به نمایش می گذارد. تصاویر موجود در سایت با استفاده از فناوری معروف به «SEG» یا (Silicone Edge Graphics) تولید شده اند. این روش امکان بزرگنمایی عکس را بدون افت کیفیت روی بوم فراهم می‌کند.

آفرینش آدم، داوری نهایی، آفرینش خورشید، ماه و بسیاری موارد دیگر، همه با جزئیات دقیق در عکس‌های این شاهکارهای میکل آنژ آمده است.

این نمایشگاه در حال حاضر در گلاسکو بریتانیا برپاست و نمایش‌های آینده در لیدز و لیورپول برنامه‌ریزی شده است. تاریخ‌های دیگر نمایش در آلمان، اسپانیا و پرتغال به زودی اعلام می‌شود.

این نمایشگاه فرصتی عالی برای کشف یک دستاورد هنری است که اثر خود را در میراث جهانی به جا گذاشته است، البته بدون نیاز به سفر به ایتالیا!

این تجربه‌ی همه‌جانبه توسط شرکت‌های فیور (Fever) و سی گلوبال انترتینمنت (See Global Entertainment) که در سال ۲۰۱۹ برای نمایشگاه توتان‌خ آمون در پاریس همکاری کردند، ارائه شده است.


برگردان از یونیوز

دیدگاهتان را بنویسید