هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

گالری علیها از ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی های نیلوفر حیدری، هنرمند معاصر با عنوان «آماس» است.

نیلوفر حیدری (زاده ۱۳۶۸) دانش‌آموخته‎‌ی نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ است و سابقه‌ی تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد. او از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های حرفه‌ای و نمایشگاه خود را آغاز کرده است و در سال ۱۳۹۸ آثار وی در چهارمین فراخوان هنری ورسوس برگزیده و به نمایش در آمده است.

به گفته روابط عمومی نگارخانه علیها، در این نمایشگاه از ۲۴ اثر نقاشی و یک طراحی-چیدمان رو نمایی می‌شود. تکنیک به کار رفته در این آثار میکس متریال است.

نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه، ارائه‌ی یک اثر بزرگ متشکل از ۱۰ لته نقاشی به بلندای ۲ و نیم متر است.

نیلوفر حیدری

علاوه بر آن نیلوفر حیدری با نمایش یک چیدمان با عنوان «آرت بوک»، به نمایش دفترچه‌های طراحی خود پرداخته است که راه را برای درک بهتر آثارش توسط مخاطب فراهم می‌آورد.

مخاطبان در حال بازدید از آرت بوک

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

آماس

روایت ناگزیزی که در سیر تاریخ بر ما گذشته است، عنصری برآماسیده را در هویت فردی‌مان نمایان می‌کند؛ نقطه‌ای که انکارناپذیر است و فراموش نمی‌شود مگر این‌که واژه‌های این کتاب قطور را مدفون کنیم یا با تلاشی بی‌ثمر اوراق پوسیده‌اش را به دست باد بسپاریم.
این موقعیتی است که عبور از آن ممکن نیست؛ چراکه ما اسطوره‌ای خاموش را در صفحات خویشتنِ خویش زیست می‌کنیم.

نیلوفر حیدری – زمستان 1400

نمایشگاه «آماس» تا روز دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ برپا است و علاقمندان جهت بازدید می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به محل گالری به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید