هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

گالری علیها روز آدینه 19 آذر ماه 1400 میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی های پوریا گیل (پور ابراهیم) است.

در این نمایشگاه از 22 اثر نقاشی پوریا گیل به انتخاب مریم مهین رونمایی می‌شود.

پوریا پورابراهیم

پوریا پورابراهیم (زاده 1363 در تهران) دانش‌آموخته‌ی مهندسی معماری است و کارشناسی ارشد خود را در رشته طراحی شهری ادامه داده است. او فعالیت‌های حرفه‌ای هنری خود را از سال 1386 خورشیدی آغاز کرده و شرکت در چندین نمایشگاه را در کارنامه هنری خود دارد.

کسرا علیها مدیر داخلی گالری علیها درباره این نمایشگاه می‌گوید:

دید معمارانه، فضاسازی‌های حرفه‌ای و شناخت ژرف پوریا پورابراهیم از فرم و رنگ سبب شده تا آثارش بسیار متمایز و چند وجهی باشد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

پیچیدگی و سردرگمی در دنیای امروز تبدیل به یک شاخصه هویتی شده است. شاید بتوان گفت گره به عنوان یک عنصر پیچیده، فشرده، تحت فشار و درهم تنیده نمادی از جهان معاصر است.
گره در این مجموعه به عنوان یک عنصر سمبلیک و گاه ساختار اصلی فرم ها قرارگرفته.
در این سری از آثار فرم گره  و فرم های درهم تنیده  با عناصر سمبلیک و اساطیری ایرانی در مرز میان انتزاع و فیگوراتیو ترکیب شده و در رفت و آمد می باشد.
دستمایه عمومی انتخابی‌برای خلق آثار طبیعت بیجان، فیگور های انسانی و فضاهای شهری در شهر های کویری ایران به عنوان طرح آغازین به کار گرفته شده. فرآیند شکل گیری در بازه ای از بازی های بافتی ،اتمسفر سازی(فضا سازی)، نوری و … بر روی بوم به کار گرفته شده.
ضرب آهنگ (ریتم) در این مجموعه در میان نقاشی و موسیقی در حرکت است و استفاده از سردیس ها،تندیس ها، اشباح و دیو واره ها نقش به سزایی بازی می کنند.
خیال وارگی، ایماژ شکلی و آزاد گذاشتن مخاطب در برخورد با آثار از انگیزه های اصلی من در خلق این آثار است که بیان انتزاعی هیجانی ، گفتگوی بصری و نمادگرایی( سمبولیسم )برای نشان دادن وقایع به گونه ای دیگر زبان انتقال پیام به مخاطب است.

هم‌چنین روز پنج‌شنبه 25 آذر ماه، کارگاه یک روزه “دگردیسی یک طبیعت بی‌جان” از ساعت 16 تا 20 در محل گالری علیها برپا می‌شود. گفتنی است حضور در این کارگاه برای همگان آزاد و رایگان است.

این نمایشگاه همه روزه به جز شنبه ها تا دوشنبه 29 آذرماه برپا است و علاقمندان جهت بازدید می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس (تجریش)، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد)، پلاک 31، طبقه اول، نگارخانه علیها مراجعه نمایند.

برای دریافت نشانی روی نقشه گوگل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید