مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

http://www.danielarsham.com/

چیدمان “The future was then”

چیدمان انسان وار

موزه ی هنر SCAD، برگزاری نمایشگاه انفرادی هنرمند و طراح دنیل آرشام (daniel arsham) ، موسس استودیوی Snarkitecture را برای گالری Pamela Elaine Poetter در شهر جورجیا بر عهده داشت.این چیدمان با عنوان ” The future was then” از یک سری دیوارهای جدا کننده ی بتنی با نام ” Wall Excavation” که در میان اتاق ها قرار دارند و هریک دارای حفره ای هستند، و برخی از مجسمه های او تشکیل شده است. وی در پاسخ به ساختار زمینه با حفاری دیوارها به اندازه ی ۳۰۰ فوت به عنوان بخشی از چیدمان تعامل میان انسان و معماری را بررسی می کند _بخصوص ظرفیت انسان برای ایجاد، از بین بردن و دوباره هدف گذاری جهان طبیعی و انسان ساخت_ . این حفاری با برشی خام و دیافراگمی انتزاعی شروع شده و سپس توالی و تکرار آنها در نهایت تبدیل به شبحی از تصویر انسان می شود. بازدیدکنندگان می توانند از میان حفره هایی که در حال کوچکتر شدن هستند اتاق های مجاور را تماشا کنند و با حرکت در میان اتاق ها به صورت همه جانبه و مستقیم با محیط اطراف و مجسمه هایی که به عنوان پس زمینه ای مستمر درون اتاق ها قرار دارند، درگیر شوند. آثار دیگر برای بازی با ادراک در نطر گرفته شده اند و ایده هایی همچون صلبیت و مادی بودن را جستجو می کنند.

 the future was then
آرشام علاقه مند به تحلیل جایگاه انسان در تاریخ است _چیزی که موضوع و لحن نمایشگاه را تبیین می کند_ . نمایشگاه به طور همزمان همانند جدول زمانبندی از تمدن و تجربه ای لحظه ای برای بازدیدکنندگان است تا جایگاه خود را در آن بیابند. به گفته ی او: ” این تجربه ی دگردیسی، مفهوم و معنای حرکت و پیشرفت در ارتباط با توانایی های انسان در دستکاری محیط اطرافش را بیدار می کند”.
دنیل آرشام هنرمندی نیویورکی است که در فضایی میان سه حوزه ی معماری، هنر و پرفورمنس فعالیت می کند. او علاوه بر آثار هنری خود، استودیوی Snarkitecture در نیویورک را به همراه Alex Mustonen هدایت می کند و فعالیت هایی همچون طراحی دکوراسیون داخلی، مبلمان و چیدمان نیز انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید