توماس کلنر عکاسی آلمانی تبار است که پیش از این آثاری منحصر به فرد را به سبک خود داشته اما هیچ گاه به صورت مجموعه ای کامل در نیامده اند و برای همین اینبار سعی کرده است تا با خلق یک سری پشت هم و زمان گذاری روی این پروژه، تابوی قدیمی خود را بشکند. تصاویری که میبینید با استفاده از یک دوربین آنالوگ گرفته شده اند که هر فریم آن به صورت جداگانه عکاسی شده است و از کنار هم قرار گرفتن آنها یک تصویر یکپارچه ساخته میشود، هرچند نظم و ترتیب در برخی از این آثار شکسته شده است، اما هویت آن جسم پابرجاست، شاید حتی جذابیت این تصاویر به عدم نگارش آنها به صورت اصلی آن باشد.
تکنیک عکاسی توماس کلنر
لایه هایی که تصاویر را تشکیل میدهند هر بار برای کنار هم نشستن عکاسی جداگانه شده اند، اما گویا در برخی از این قاب های تکمیل شده، توماس حتی به دنبال گرفتن یک تصویر کامل نبوده است، قسمت هایی از این پازل گم شده اند و بیننده را مجاب میکند تا هر آنچه ذهنش از نماد اصلی به یاد دارد را تجسم کند، همزمان ویرانگی و درهم ریختگی بنای اصلی برای اون ماندگار باشد. این پارادوکس در تصویر و سازه کنار یکدیگر هم حتی معنا پیدا میکنند، فرض کنید تصویر توماس را دقیقا کنار برج ایفل ببینید، با این حال هنوز هم نمی توانید از دیدن آن چشم بردارید و ذهن شما کنجکاوی عجیبی برای تصاویر پیدا میکند با اینکه میداند با واقعیت فاصله دارند، حال تصور کنید این قاب در گالری ای کنار یک مجسمه یا تابلوی دیگری از بنای دیگری باشد که باز هم شما را از یادآوری اصل صحنه دور کند.
این مطلب اولین بار در هنرگردی انگلیسی نگارش شده است