گفتگوی تازه کوین اسپیسی درباره اتهامات جنسی و ورشکستگی

کوین اسپیسی، بازیگر آمریکایی، در گفتگویی تازه گفته است که در گذشته دیگران را «بیش از حد لمس» کرده است.

این بازیگر ۶۴ ساله در گفت‌وگو با پیرس مورگان، مجری و روزنامه‌نگار بریتانیایی، با اشاره به اتهامات مربوط به رفتار نامناسبی که باعث توقف فعالیت حرفه‌ای او در سال ۲۰۱۷ شد، پذیرفت که «حد و مرزها را رعایت نکرده است».

این بازیگر، پس از محاکمه در لندن، سال گذشته از تمام اتهامات مربوط به تعرض جنسی به چهار مرد، بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۳، تبرئه شد. سال ۲۰۲۲ دادگاهی در آمریکا هم پرونده تعرض جنسی علیه او را رد کرده بود.

آقای اسپیسی گفت خانه‌اش در بالتیمور که از سال ۲۰۱۶ در آن زندگی می‌کند، به دلیل ناتوانی در پرداخت «میلیون‌ها دلار» بدهی‌ حقوقی، در حال توقیف و فروش در حراج است.

در این مصاحبه که در کانال یوتیوب پیرس مورگان (به نام سانسورنشده) پخش شد، به صراحت درباره نگاه آقای اسپیسی به رفتارهای گذشته‌اش بحث شده است.

وقتی از او خواسته شد توضیح دهد منظورش از «رعایت نکردن حد و مرزها» چیست، این بازیگر برنده دو جایزه اسکار گفت: «دست‌ زدن بیش از حد، لمس کردن جنسی افراد به به صورتی که در آن زمان نمی‌دانستم آن‌ها خرسند نیستند.»

در پاسخ به سوال‌های مجری درباره این که چنین رفتاری می‌تواند به صورت بالقوه مجرمانه باشد، آقای اسپیسی گفت که «با آدم‌ها مهربان» بوده و از واژه «دست‌مالی» برای توصیف رفتارش استفاده نمی‌کند.

آقای مورگان از او پرسید: «آیا می‌گویید همه این‌ها با رضایت انجام شده، یا تلاش برای اغواگری بوده که در این صورت اگر پس بزنند، فکر می‌کنم بنا بر تعریف تبدیل به کاری غیر توافقی می‌شود، که یعنی وقتی کسی را لمس کنید یا بقیه را دست‌مالی کنید، بدون این که خودشان بخواهند…»

آقای اسپیسی پاسخ داد: «… پس باید به شما بگویند که نمی‌خواهند این کار را بکنند تا شما بفهمید که رضایت ندارند و دست نگه دارید.»

مجری از او پرسید آیا می‌تواند درک کند که یک بازیگر جوان ممکن است نگران باشد که اگر تلاش‌های فردی با میزان نفوذ او برای تماس جنسی را رد کند، ممکن است به آینده حرفه‌ایش آسیب بزند. آقای اسپیسی در پاسخ گفت: «بله.»

این بازیگر گفت آماده است «مسئولیت» بخشی از رفتارهای گذشته‌اش را که به عنوان «رفتار خیلی بد» توصیف می‌کند، بر عهده بگیرد.

اما او در عین حال گفت که «افراد بسیاری» ادعاهای نادرستی علیه او عنوان کرده‌اند.

آقای اسپیسی یک ماه پیش اتهامات تازه‌ای را که در مستند «اسپیسی بدون نقاب» از شبکه ۴ بریتانیا پخش شد، رد کرد.

رواری کانن و دنی دو لیلو، دو بازیگری بودند که در این مستند مدعی رفتار نامناسب آقای اسپیسی شدند.

آقای کانن ادعا کرد که آقای اسپیسی در شب گشایش یکی از نمایش‌های تئاتر «اولد ویک» در سال ۲۰۱۳، او را به شکل نامناسبی در ملا عام لمس کرده است. آقای اسپیسی گفت که این ادعا «مضحک است و هرگز اتفاق نیفتاده است».

آقای دو لیلو ادعا کرد که کوین اسپیسی بالای پای خود را روی صورت او فشار داده است. آقای اسپیسی گفت که این اتهام «کاملا توهین‌آمیز» است.

پس از پخش این مستند، گروهی از ستارگان هالیوود از جمله شارون استون، استیون فرای و لیام نیسون خواهان بازگشت آقای اسپیسی به عرصه بازیگری شدند.

خانم استون در گفتگویی با روزنامه تلگراف گفت: «لحظه‌شماری می‌کنم تا کوین دوباره به کارش برگردد. او یک نابغه است.»

آقای اسپیسی سال ۲۰۰۰ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «زیبایی آمریکایی» دریافت کرد. سال ۱۹۹۵ هم با فیلم «مظنونان همیشگی» برنده اسکار بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

او بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ مدیر هنری تئاتر اولد ویک در لندن بود.

تئاتر اولد ویک در بیانیه‌ای گفته است که سال ۲۰۱۷ پژوهش‌هایی درباره رفتار نامناسب ادعایی آقای اسپیسی در این تئاتر، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ انجام داده است. این تئاتر اعلام کرد که «هیچ یافته واقعی» درباره رفتار ادعایی این بازیگر و هیچ مدرکی از شکایات رسمی علیه او در آن زمان وجود ندارد.

کوین اسپیسی چهار دهه فعالیت موفق در هالیوود داشته و برنده دو جایزه اسکار برای فیلم «زیبای آمریکایی» و «مظنونین همیشگی» شده است.

آقای اسپیسی در سال ۲۰۱۷ زمانی که در حال بازی در سریال «خانه پوشالی» برای نتفلیکس بود، پس از انتشار نخستین اتهامات علیه او اخراج شد.

صحنه‌های او در فیلم «تمام پول‌های جهان» به کارگردانی ریدلی اسکات نیز پاک و دوباره با بازی کریستوفر پلامر، بازیگر کانادایی، فیلم‌برداری شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید