هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

تصعید۰۲ عنوان نمایشگاه گروهی با کیوریتوری رامین سعیدیان است که از تاریخ ۲۳ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۰ در گالری علیها برپا شد. در تصعید۰۲ سعیدیان آثار هنری ۷ آرتیست را بر مبنای نظریه «والایش» گردآوری کرده است. آرتیست های تصعید۰۲ عبارتند از:

حانیه افشار (متولد۱۳۷۶، تهران، ایران) دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. مجموعه افشار در تصعید که شامل دو اثر که با تکنیک اسپری و ذغال بر روی مقوا خلق شده، سعی در ثبت خاطرات دارد؛ خاطراتی که ممکن است تا مرز محو شدن بروند اما هیچگاه به طور کامل از یاد نروند.

فاطیما حسین نژاد (متولد۱۳۶۸، لنگرود، ایران) کارشناس ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. رنگ چاپ های سیلک ر روی مقوای حسین نژاد، پسا زن دان نام دارند؛ که از درون سیاهی و سپیدی شکل می گیرند.

محمدعلی فاموری (متولد۱۳۶۸، دهلی نو، هند) دانش آموخته مقطع کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. او تاکنون یک نمایشگاه انفرادی برگزار و در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.فاموری اثری با تکنیک فوتومدیا پینتینگ اثری خلق کرده تا در فضایی موهوم و سه بعدی فرصتی منحصر به فرد را به هر مخاطب دهد تا تصویری متفاوت از دیگران را در سطح نقاشی تصویر پیدا کند.

رضا فاموری (متولد۱۳۷۳، تهران، ایران) فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. رضا فاموری با مجموعه ای ماکروگرافی شده از مجسمه های الهه آفرینش برهما، الهه مظهر زندگی ویشنو و خدای مرگ شیوا، از نابودی جایگاه باورهای اساطیری در ناخودآگاه انسان معاصر می گوید.

مرضیه کلانتری (متولد۱۳۶۸، سوانزی، بریتانیا) فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد نقاشی است. کارهای پاستل و پودر گچ بر روی مقوای کلانتری بازنمایی جایی که در آن زندگی می کند، مسیرهای روزمره اش، اتفاقات پیرامونش و مجموع آنچه در حافظه اش می ماند است.

شیرین کرمی مفرد (متولد۱۳۶۵، اصفهان، ایران) دانش آموخته کارشناسی معماری است. او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. کرمی تصویر زنان اصیل ایران زمین را رصد کرده تا در ذهن اش دریچه ای برای خلق خیال بدون رعایت عین به عین باشد.

و شبنم همتی (متولد۱۳۷۰، تهران، ایران) دانش آموخته مقطع کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. همتی با میکس مدیا های خود نبرد میان خیال و واقعیت را روایت می کند؛ آنجایی را دیدنی می داند که خیال در این جنگ نابرابر، نا متعهد به هر سو سرک می کشد، پرواز می کند، بر دل آتش قدم می گذارد و زنده می شود و می میرد و به وقت گرسنگی، واقعیت را چون خوراک فرو می برد.

محمدعلی فاموری. منطقه ژئومتریک. فوتومدیا پینتينگ بر روی فیلم متالایز. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها.عکس: گلبانو حقیقت
نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها.عکس: گلبانو حقیقت
رضا فاموری. مرگ اسطوره ها. فوتومدیا پینتینگ بر روی فیلم متالایز. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها. عکس: گلبانو حقیقت
حانیه افشار. بدون عنوان. میکس مدیا روی مقوا. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها.عکس: نیما منصوری
شبنم همتی. بدون عنوان. میکس مدیا بر روی مقوا. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها. عکس: نیما منصوری
مرضیه کلانتری. بدون عنوان. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها. عکس: گلبانو حقیقت
فاطیما حسین نژاد. پسا زن دان. رنگ چاپ سیلک روی مقوا. نمایشگاه تصعید۰۲. گالری علیها. عکس: نیما منصوری

دیدگاهتان را بنویسید