هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

پرفورمنس آرتیست افسانه ای از شما می‌خواهد “بین یک واقعیت و واقعیتی دیگر” در حال گذار باشید.

آیا تا به حال شده یک ساعت بنشینید و به چشمان فرد دیگری خیره شوید؟ تا به حال فضایی را با چشم بسته و گوش بند کشف کرده‌اید؟ و یا تا حالا به دیوار خیره شده‌اید؟

اکنون می‌توانید این کار را انجام دهید و البته نه فقط از روی سرگرمی و تفریح، بلکه با این کار روش مارینا آبراموویچ را یاد می‌گیرید، که توسط پرفورمنس آرتیست مشهور جهانی ابداع شده است و به خاطر اقدامات هنری خود تنبیه کننده و افراطی خود شناخته شده است.

مارینا آبراموویچ

شما می‌توانید این روش را با مجموعه‌ای مفید از سی عدد کارت آموزشی مصور تمرین کنید که در 15 فوریه 2022 تنها با قیمت 19.99 دلار از طریق لارنس کینگ، ناشر انگلیسی به فروش می‌رسد.

این مجموعه با همکاری کاتیا تیلویچ، هنرمند، نویسنده و ناشر صربستانی ایجاد شده است که دستورالعمل‌های بی‌نظیر روی کارت‌ها را بسط می‌دهد و در مقدمه می‌گوید:

اکنون می‌خواهم دانش خود را به شما منتقل کنم. در طول سال‌ها سفر، یادگیری، آموزش و خلق هنرم، راه‌های مختلفی را برای دستیابی به گذرگاه شکننده بین یک واقعیت و واقعیت دیگر یافته‌ام.

برای رسیدن به آن گذرگاه، تمرینات به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی مانند استقامت، تمرکز، ادراک، خودکنترلی و اراده را توسعه دهید. تصاویری با شکوه از این هنرمند روی کارت‌ها وجود دارد که تکنیک‌ها را نشان می‌دهند و برای طرفدارانش الهام بخش هستند.

تمریناتی که روی کارت‌ها نوشته شده‌اند یادآور بخشی از پرفورمنس‌های آبراموویچ نیز هستند، مانند اجرای او در موزه هنرهای مدرن در سال 2010 که مارینا و مخاطبان برای مدتی در چشمان یکدیگر خیره می‌شدند.

این دستورالعمل‌ها به‌ویژه برای کسانی که امیدوار بودند این روش را در مؤسسه «مارینا آبراموویچ» برای حفظ هنرهای نمایشی مطالعه کنند، هیجان‌انگیز خواهد بود. مارینا آبراموویچ در سال 2017 به دلیل کمبود جمع‌آوری کمک مالی اجرای آن را لغو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید