هفدهمین حراج تهران به کار خود پایان داد

هفدهمین حراج تهران در حالی به کار خود پایان داد که در مجموع به مبلغ فروش ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان دست یافت. رکورددار این دوره، دو اثر از سهراب سپهری بود که جمعاً به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.

هفدهمین حراج تهران؛ هنر مدرن و معاصر ایران عصر آدینه ۳۰ تیرماه پس از یک دوره تعطیلی در زمستان ۱۴۰۱، با ارائه ۱۱۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند آغاز شد.

پیش از آغاز حراج، روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر ماه به نمایش آثار اختصاص یافته بود و در کل ۱۱۰ اثر شامل ۸۶ اثر نقاشی، ۹ مجسمه، چهار عکس و ۱۱ تابلو نقاشی‌خط به نمایش در آمدند.

 «بدون‌ عنوان» اثر کوروش شیشه‌گران به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان به فروش رسید

دو اثر از سهراب سپهری گران‌ترین آثار به حراج گذاشته شده در این دوره بودند.

علاوه بر سهراب سپهری، در این دوره از حراج تهران آثاری از شماری دیگر از هنرمندان از جمله عباس کیارستمی، رضا بانگیز، صادق تبریزی، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حسین زنده‌رودی، هوشنگ پزشک‌نیا، فرح ابوالقاسم، منیر فرمانفرماییان و شماری دیگر ارائه شدند.

«بدون عنوان» اثر عباس کیارستمی در هفدهمین حراج تهران فروخته نشد

نکته‌ی قابل تامل در این دوره، عدم فروش آثار ۱۰ هنرمند پیشکسوت هم‌چون عباس کیارستمی، فرامرز پیلارام، سیراک ملکونیان، ژاره تباتبایی، توکل اسماعیلی، عبدالرضا دریابیگی، عباس معیری، بهمن دادخواه، جعفر روح‌بخش، ناصر عصار بود.

«بدون ‌عنوان» اثر فرامرز پیلارام در هفدهمین حراج تهران فروخته نشد

سال گذشته در این حراج ۱۲۰ اثر ارائه شد که در مجموع فروش ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رفت و بالاترین قیمت برای نقاشی رضا درخشانی به نام شکار سیمرغ با قیمت ۸ میلیارد تومان چکش خورد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید