حمله به تابلوی آینه ونوس اثر دیه‌گو ولاسکس

دو فعال محیط زیست پس از آسیب رساندن به شیشه‌ی محافظ نقاشی رنگ روغن معروف دیه‌گو ولاسکس در گالری ملی لندن دستگیر شدند. هم‌چنین پلیس ده‌ها نفر دیگر از معترضان را که در بلوار وایتهال بودند نیز دستگیر کرد.

این دو فعال از گروه “فقط توقف نفت” با کمک چکش‌های کوچک به نقاشی «آینه ونوس” اثر دیه‌گو ولاسکس حمله کردند. تصاویر نشان می‌دهند که صفحه شیشه‌ای حفاظتی با چندین حفره آسیب دیده است.

گروه “فقط توقف نفت”، که پیش‌تر اعتراض‌های مشابهی به نقاشی‌ها و ساختمان‌های عمومی معروف سازماندهی کرده بود، گفت که عملیات امروز دوشنبه به منظور ایجاد فشار بر دولت بریتانیا به منظور متوقف فوری کردن تمام مجوزهای مربوط به اکتشاف، توسعه و تولید سوخت‌های فسیلی در انگلستان بود.

این اثر هنری که توسط دیه‌گو ولاسکس در دهه ۱۶۰۰ نقاشی شده بود، در سال ۱۹۱۴ توسط فعال حقوق زنان به نام مری ریچاردسون به قطعه‌های کوچکی خراشیده شد. یکی از شرکت‌کنندگان در رویداد امروز گفت: “زنان به وسیله رأی‌دهی حق رای نگرفتند؛ حالا وقت انجام‌ها نه کلمات است.”

پلیس متروپولیتن گفت که حداقل ۴۰ نفر از فعالانی که در بلوار وایتهال با حرکت آهسته به سمت جلو حضور داشتند نیز دستگیر شدند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید