هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

رقص مشهور مون راک مایکل جکسون ۳۵ ساله شد

اگر هنوز مون واک مایکل جکسون را از کودکی به یاد دارید، خبر بدی برایتان داریم: دیگر پای به میان سالی گذاشته اید؛ چرا که از نخستین اجرای مون واک ۳۵ سال می‌گذرد!

در فرهنگ پاپ آمریکا و شاید جهان، رقص «مون‌واک» مایکل جکسون جایگاهی ویژه دارد. مایکل جکسون در ۱۶ مه ۱۹۸۳ در یک نمایش تلویزیونی به نام «مو تاون ۲۵: دیروز، امروز، تا ابد» روی صحنه، با حرکت رقصی که تا پیش از آن دیده نشده بود، همگان را شگفت زده کرد.

«دان میشر»، که تهیه کننده آن برنامه بود، آن اجرا را خوب به یاد دارد. وی در گفتگو با وبسایت «یاهو» می‌گوید، در آن زمان به خواننده ها اجازه نمی دادند در برنامه کارهای جدیدشان را ارائه دهند، اما وقتی مایکل را در حال تمرین دید نظرش عوض شد.

مایکل جکسون در حین اجرا

مایکل جکسون گفته بود می خواهد ترانه تازه ای به نام «بیلی جین» را اجرا کند. دان میشر، با چند نفر دیگری که در استودیو بودند، با حیرت رقص کامل را تماشا کردند: کلاه شاپو، دستکش‌ها، جوراب‌ها، و البته «مون‌واک». او می گوید بعد از تماشای رقص فهمید که این یک اجرای بی‌همتا است. بنا بر این تصمیم گرفتند برای این هنرمند استثنا قائل شوند و اجازه دهند این اجرای منحصر به فرد را روی صحنه ببرد. اجرای مایکل جکسون در آن روز تنها دو دقیقه و نیم بود. در این حرکت، رقصنده گویی دارد به عقب گام بر می دارد.

با این که مایکل جکسون آفریننده این رقص نبود، اما آن را به کمال رساند و تبدیل به یک حرکت ویژه در اجراهایش کرد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید