هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تهران بزرگترین نگارخانه جهان

عادت کرده‌ایم هر جا که اسمی از شهرداری برده می‌شود، خبر بدی هم بعدش بیاید. کلی تر اگر بگوئیم، تا کنون شهرداری تهران بر خلاف دیگر پایتخت‌های معروف جهان یکی از بدنام‌ترین‌ها نزد معماران و هنرمندان بوده است. اما مدتی است که مسئولان شهرداری با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، گام‌هایی برای اصلاح چهره‌ی مخدوش این نهاد برداشته‌اند که برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه و توجه به مبلمان شهری، از جمله شاخص‌ترین اقدامات مربوطه به حساب می‌آیند. به تازگی و در اقدامی شگفت‌انگیز شهرداری تهران بنا به سفارش سازمان زیباسازی، قرار است خیابان‌های پایتخت را به مدت ده روز بدل به بزرگ‌ترین نگارخانه‌ی روباز جهان کند. به این ترتیب که شهروندان تهرانی در طول این مدت از بمباران تبلیغاتی آسوده شده و فرصت دیدن 700 اثر هنری را خواهند داشت.

بنا به گزارش همشهری به نقل از عباس ثابتی زاد، قرار است بیش از 1500 بیلبورد تبلیغاتی پایتخت میزبان آثار هنری شوند. این رخداد فرهنگی-هنری که از دیروز شروع شده و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت، به تهرانی‌ها فرصت دیدن آثاری با تاکید بر خوشنویسی، کتیبه نویسی، فرش و بناهای فاخر ایران و جهان را می‌دهد. جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران ابراز امیدواری کرده است که این رویداد بتواند زمینه ساز آشتی شهروندان با بخش های فرهنگی شود چرا که آمار بازدید از موزه و مراکز هنری برای شهری به وسعت تهران بسیار پائین است.

Tehran_greatest_art_gallery_honargardi (38) Tehran_greatest_art_gallery_honargardi (39)

امیدواریم این حرکت خوب از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری شهرداری تهران ادامه داشته و منجر به آشنایی بیش‌تر شهروندان با آثار فرهنگی و هنری شود.

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید