هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

حسن توفیق، کاریکاتوریست و مدیرمسوول نشریه «توفیق» بعد از ظهر روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) بر اثر ایست قلبی درگذشت.

هادی حیدری، هنرمند کارتونیست در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، افزود: آقای توفیق از چند روز گذشته به دلیل کم اشتهایی در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه ساعت ۳ بعدازظهر امروز (۱۱ خردادماه) بر اثر ایست قلبی در بیمارستان آسیا تهران درگذشتند.

 

View this post on Instagram

 

#خبر_تلخ این که ساعت سه عصر امروز یکشنبه یازدهم خرداد نود و نه، جناب #حسن_توفیق ، کارتونیست، کاریکاتوریست و مدیر #مجله_توفیق و بزرگترین برادر در جمع #برادران_توفیق (حسن،حسین و عباس) بر اثر ایست قلبی در #بیمارستان_آسیا ی #تهران درگذشتند. از دو روز پیش به دلیل ضعف جسمانی و کم اشتهایی، ایشان را به بیمارستان منتقل کردند که متاسفانه امروز قلب مهربانشان از حرکت ایستاد. در مورد زمان تشییع و تدفین این هنرمند گرانپایه در صورت مشخص شدن، اطلاع خواهم داد. تسلیت به خانواده محترم ایشان به ویژه برادر عزیزشان جناب #عباس_توفیق و همه شاگردان، دوستان و دوستدارانشان. | #هادی_حیدری

A post shared by Hadi Heidari l هادی حیدری (@hadi_heidari) on

به گفته‌ی حیدری مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسن توفیق متعاقبا اعلام می‌شود.

حسن توفیق (زاده‌ی۱۱ اسفند ۱۳۰۴) از مدیران مسوول نشریه طنز «توفیق» و بزرگ‌ترین برادر از برادران توفیق بود که دوره سوم این مجله را منتشر کردند. وی به مدت ۲۹ سال مدیریت نشریه «توفیق» را برعهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید