هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

دیوید کمورلینگا تگله مجسمه ساز مکزیکی

دیوید کمورلینگا تگله (David Camorlinga Tagle) متولد ۲۰ ژوئن سال ۱۹۸۳ مجسمه ساز مکزیکی است که اثر معروف وی با عنوان زمزمه ی دریا (Susurro del mar) برای جشنواره ی بین المللی سروانتینو (Cervantino) در سال ۲۰۱۳ به نمایش عموم درآمد.

کمورلینگا تگله که متولد و ساکن مکزیکوسیتی می باشد، مجسمه سازی را برای بیان احساساتش از زمان کودکی با چوب، نخ و لگوها آغاز کرد. او به نمایش آثارش در طبیعت، خطوط طراحی و ترکیب آنها برای ایجاد طرح های پیچیده تر همچون ستارگان و اشکال هندسی علاقه داشت. وی فارغ التحصیل رشته ی معماری از دانشگاه ملی مکزیک (UNAM ” Universidad Nacional Autónoma de México”) می باشد که پس از اتمام تحصیل به مدت پنج سال در کنار معمار رامیرز وازکوئز (Pedro Ramírez Vázquez) مشغول به کار بود که به گفته ی خودش رامیرز وازکوئز (Ramírez Vázquez) درکی عمیق از مکزیک پیش کلمبوسی به او داد. کمورلینگا برای دیدن و مطالعه ی موزه های هنر سفرهای زیادی از جمله به ایتالیا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، نیویورک، شیکاگو، کانادا، هند و همچنین بخش های مختلف مکزیک داشت، سپس وارد دنیای مجسمه سازی شده و آثارش در گالری های بزرگی همچون موزه ی هنر کرترو ۲۰۱۵، آکادمی سن کارلوس ۲۰۱۴، گالری لا لورانا (La Llorona) در شیکاگو ۲۰۱۴، موزه ی هنر مدرن تلوکا ۲۰۱۳ و بسیاری از گالری ها و مکان های دیگر همچون جشنواره بین المللی سروانتینو (Cervantino) به نمایش درآمد. در این جشنواره مجسمه ی “زمزمه ی دریا” به طول ۳٫۶۶ متر از جنس برنز با آبکاری نقره ساخته شد که با دیگر آثار وی در این رویداد نمایش داده شد.

آثار او فیگوراتیو و گاه انتزاعی و با الهام از طبیعت، مردم و هر آنچه در اطرافش می بیند می باشد.  همچنین تحت تاثیر آموخته های وی از معماری و سفرهایش می باشد. کمورلینگا همچنین از مجسمه ساز مکزیکی سباستین (Sebastián) به عنوان کسی که بسیار تحت تاثیر آثارش بخصوص در زمینه ی هندسه و حرکت بوده است، یاد می کند. اکثر کارهای او در ابعاد ۳۰ در ۷۰ سانتی متر و با تمرکز بر استفاده از فلزاتی همچون برنز، نقره، طلا و البته مصالح دیگر می باشد.

 

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید