هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

آرنو رافائل مینکینن “Arno Rafael Minkkinen” متولد سال ۱۹۵۴ شهرهلسینکی در فنلاند است که به عنوان عکاس در ایالات متحده مشغول به کار است. او فارغ التحصیل کالج واگنر و دارای مدرک کارشناسی هنر در ادبیات انگلیسی است. از سال ۱۹۷۱ کار خود را با سلف پرتره آغاز کرد و همزمان به عنوان کپی رایتر تبلیغاتی در شهر نیویورک مشغول به کار شد. بعد ها به همراه هری کالاهان و هارون سیسکیند در مدرسه طراحی رود آیلند در رشته ی عکاسی تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال ۱۹۷۴ شد. در طول چهار دهه ی گذشته او به عنوان معلم و استاد دانشگاه، کیوریتور و نویسنده مشغول به کار بوده است و همچنین در این سالها تحقیقات و مطالعاتی در ارتباط با عکاسی سلف پرتره داشته است؛ تصاویر دستکاری نشده از فیگورهای انسانی در مناظر طبیعی.

کارهای او در سطح جهانی نمایش داده و منتشر شده است که می توان به: مجموعه ی موزه ی هنر مدرن نیویورک، موزه ی هنرهای زیبای بوستون، گالری ادیسون هنر امریکایی در ماساچوست، مرکز ژورژ پمپیدو و موزه ی هنر مدرن پاریس، موزه ی الیزه در لوزان سوئیس، مرکز عکاسی خلاقانه در آریزونا، موزه متروپولیتن عکاسی در توکیو و تعداد دیگری از موزه ها و گالری های دیگر کشورها اشاره کرد. او هفت مقاله در ارتباط با کارهایش منتشر کرد که شامل: سرمازدگی (۱۹۷۸)، خط بارگیری کشتی  (۱۹۹۴)، سرزمین بدن (۱۹۹۹)، ساگا، ۳۵ سال عکاسی (۲۰۰۵)، مشق شب (۲۰۰۸)، شنا کردن در هوا و معادله ی متوازن (۲۰۱۰) می باشند.

آرنو رافائل مینکینن

او موفق به دریافت جوایز و نشان های متعددی از جمله مدال First Class Order of the Lion که نشان شوالیه ی فنلاندی است و توسط دولت فنلاند در سال ۱۹۹۲ به او اهدا شد و جایزه ی هنری عکاسی فنلاند در سال ۲۰۰۶  شد. از کارهای اخیر او که آغاز فیلمسازی و فیلمنامه نویسی از سال ۲۰۰۹ بوده است می توان به دموی The Rain House  اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید