هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

عکس های آرنو رافائل مینکینن

آرنو رافائل مینکینن “Arno Rafael Minkkinen” متولد سال ۱۹۵۴ شهرهلسینکی در فنلاند است که به عنوان عکاس در ایالات متحده مشغول به کار است. او فارغ التحصیل کالج واگنر و دارای مدرک کارشناسی هنر در ادبیات انگلیسی است. از سال ۱۹۷۱ کار خود را با سلف پرتره آغاز کرد و همزمان به عنوان کپی رایتر تبلیغاتی در شهر نیویورک مشغول به کار شد. بعد ها به همراه هری کالاهان و هارون سیسکیند در مدرسه طراحی رود آیلند در رشته ی عکاسی تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال ۱۹۷۴ شد. در طول چهار دهه ی گذشته او به عنوان معلم و استاد دانشگاه، کیوریتور و نویسنده مشغول به کار بوده است و همچنین در این سالها تحقیقات و مطالعاتی در ارتباط با عکاسی سلف پرتره داشته است؛ تصاویر دستکاری نشده از فیگورهای انسانی در مناظر طبیعی.

کارهای او در سطح جهانی نمایش داده و منتشر شده است که می توان به: مجموعه ی موزه ی هنر مدرن نیویورک، موزه ی هنرهای زیبای بوستون، گالری ادیسون هنر امریکایی در ماساچوست، مرکز ژورژ پمپیدو و موزه ی هنر مدرن پاریس، موزه ی الیزه در لوزان سوئیس، مرکز عکاسی خلاقانه در آریزونا، موزه متروپولیتن عکاسی در توکیو و تعداد دیگری از موزه ها و گالری های دیگر کشورها اشاره کرد. او هفت مقاله در ارتباط با کارهایش منتشر کرد که شامل: سرمازدگی (۱۹۷۸)، خط بارگیری کشتی  (۱۹۹۴)، سرزمین بدن (۱۹۹۹)، ساگا، ۳۵ سال عکاسی (۲۰۰۵)، مشق شب (۲۰۰۸)، شنا کردن در هوا و معادله ی متوازن (۲۰۱۰) می باشند.

آرنو رافائل مینکینن

او موفق به دریافت جوایز و نشان های متعددی از جمله مدال First Class Order of the Lion که نشان شوالیه ی فنلاندی است و توسط دولت فنلاند در سال ۱۹۹۲ به او اهدا شد و جایزه ی هنری عکاسی فنلاند در سال ۲۰۰۶  شد. از کارهای اخیر او که آغاز فیلمسازی و فیلمنامه نویسی از سال ۲۰۰۹ بوده است می توان به دموی The Rain House  اشاره کرد.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید