هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مراسم جوایز اسکار امسال به تعویق افتاد

آکادمی علوم و هنرهای سینما روز دوشنبه ۲۶ خرداد اعلام کرد که نود و سومین مراسم اسکار به دلیل همه‌گیری کرونا و تاخیر در تولید تعدادی از فیلم ها به تعویق افتاده است.

مراسم اسکار امسال قرار بود ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ برابر با ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ برگزار شود ولی با بیش از دو ماه تاخیر به روز یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۵ آوریل ۲۰۲۱) موکول شده است.

البته مشخص نیست که آیا مراسم اسکار سال آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود یا مانند بسیاری رویدادهای اخیر به شکل مجازی اجرا خواهد شد.

بنا بر اعلام آکادمی، روند بررسی نامزدهای دریافت جوایز اسکار تا روز ۲۸ فوریه تمدید شده و نامزدها نیز ۲۵ اسفند (۱۵ مارس) معرفی می‌شوند.

 

View this post on Instagram

 

Mark your calendars!

A post shared by The Academy (@theacademy) on

دیوید روبین، رییس آکادمی اسکار در بیانیه ای گفت:

بیش از یک قرن است که فیلم‌های سینمایی نقش مهمی در آرام کردن، انگیزه دادن و تفریح ما در سیاه ترین دوران ایفا کرده اند… امسال هم همین طور است. امیدواریم که با تمدید مهلت ارسال آثار، انعطاف لازم را برای اتمام تولید و اکران فیلم ها در اختیار فیلم سازان قرار داده باشیم.

جالب است بدانیم که مراسم اسکار تاکنون تنها سه بار با تاخیر برگزار شده است؛ یکی در سال ۱۹۳۸ به خاطر جاری شدن سیل در لس آنجلس، سپس در سال ۱۹۶۸ به خاطر سوء قصد به جان مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا و واپسین مورد هم در سال ۱۹۸۱ به دلیل سوء قصد ناموفق به جان رونالد ریگان، رییس جمهوری وقت ایالات متحده بود.

صنعت فیلم و سرگرمی آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود ولی گزارش‌های روز دوشنبه نشان می‌دهد که هالیوود در حال از سرگیری فعالیت‌های خود برای تولید فیلم وسریال است.

انتظار می‌رود که فیلمبرداری بیش‌تر فیلم‌های هالیوود از ماه ژوئیه آغاز شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید