هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

یه نقل از دوربين.نت در دومين هفته دي ماه سال ۹۳ تكليف نهمين جشنواره عكس خبري دوربين . نت مشخص مي شود. جشنواره ای كه پیش‌تر قرار بود از تاريخ ۲۶ مهر ماه الي ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود، اما مشكلات به وجود آمده باعث شد اين جشنواره مانند سال های پیش در موقع مقرر آبان ماه برگزار نشود.

در ایمیلی که دوربين.نت برای مشترکانش فرستاده، نوشته شده که “در شهريور ماه ۹۳ اولين جلسه برگزاري جشنواره در موزه صبا بين محمد فرنود و مدير موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و قرار شد نهمين جشنواره عكس خبری دوربين.نت در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شود و قرار بر جلسه بعدي شد. جلسه بعدي بين دبير جشنواره و مدير موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و برگزاري نهمين جشنواره عكس خبري دوربين.نت در موسسه فرهنگي و هنري صبا نهايي شد و قرار شد جشنواره ۲۶ مهر ماه الي ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود. بعد از جلسه نامه نگاري مربوطه جهت هماهنگي هاي نهايي همچون روزها و ساعات و ريز برنامه جشنواره صورت گرفت . اما متاسفانه تنها يك هفته مانده به شروع جشنواره در هنگام تنظيم و امضا قرارداد، موسسه صبا زمان تعطيلي موسسه را ساعت ۱۸ اعلام نمود و با توجه به برنامه ريزي از پيش تعيين شده دبيرخانه مبني بر برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۱، برگزاری جشنواره در هاله ای از ابهام قرار گرفت.”

در اطلاعیه‌ی شماره یک دوربين.نت آمده است: با توجه به شرايط پيش آمده دبيرخانه جشنواره تصميم به جای‌گزین نمودن مجموعه ای ديگر به جای موسسه صبا در نزديكترين زمان ممكن گرفته و تصميم بر آن شد كه نهمين جشنواره عكس خبري دوربين . نت در همان تاريخ در مركز هنر پژوهی نقش جهان برگزار گردد. در جلسه دبير جشنواره با مديريت مركز هنر پژوهي نقش جهان از طرف مجموعه با توجه به برگزاری موفق جشنواره هشتم در آن مجموعه با جشنواره نهم مواففت شد. اما در تاريخ ياد شده سالن هاي مركز هنرپژوهي به دليل برگزاری نمايشگاه پر بود كه از طرف نقش جهان تاريخ تاريخ ۱۹ الي ۲۴ آبان ماه به دبيرخانه پيشنهاد شد كه مورد موافقت دبيرخانه جشنواره قرار گرفت.

نامه نگاری های پایانی صورت گرفت ولي متاسفانه اين بار هم تنها يك هفته مانده به شروع جشنواره، مديريت مركز هنر پژوهي نقش جهان بدون ذكر هيچ گونه دليلي با برگزاری جشنواره مخالفت نمود.

اين مخالفت به حدی غافلگيرانه و بي منطق بود كه باعث تعجب و پيگيری های مكرر دبيرخانه براي پيدا كردن دليل آن شد كه در نهايت بي نتيجه ماند.

با پايان يافتن ماه صفر دبيرخانه جشنواره تصميم گرفت در دومين هفته دي ماه سال ۹۳ توافقات اوليه ای با مجموعه ای جديد صورت گرفت. دبيرخانه جشنواره طی اطلاعيه‌ای زمان و مكان برگزاری نمايشگاه عكس و نهمين جشنواره عكس خبري ايران را اعلام خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید