هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کیانو ریوز در چهارمین بخش ماتریکس به ایفای نقش می‌پردازد

اگرچه مجموعه سینمایی «ماتریکس» به عنوان یک سه‌گانه معرفی شده بود، اما به تازگی کیانو ریوز سینماگر مشهور آمریکایی، در جریان یک گفتگوی رسانه‌ای، از بازگشت به مجموعه سینمایی ماتریکس و بازی در نقش «نئو» یا توماس اندرسون خبر داده است.

به گزارش شبکه خبری «فاکس» کیانو ریوز ۵۵ ساله که با هنرنمایی در تریلوژی، یا سه گانه ماتریکس به شهرت و محبوبیت فراوانی رسید، پذیرش پیشنهاد بازی در چهارمین فیلم این مجموعه را تصمیمی ساده و راحت توصیف کرد، چرا که «فیلمنامه بسیار خوبی دارد.»

ریوز افزوده است لانا واچوفسکی، فیلمنامه زیبایی نوشته است که داستانی فوق‌العاده‌ دارد و او با آن ارتباط برقرار کرده است.

گفتنی است لانا واچوفسکی سه فیلم نخست ماتریکس را به‌صورت مشترک با خواهرش «لانا» نوشت و کارگردانی کرد. ماتریکس اگرچه یک مجموعه سینمایی علمی تخیلی است، ولی به دلیل داستان نامتعارف و سوژه ویژه خود، دارای محتوایی ژرف است و موجب پیدایش بحث‌های فلسفی داغی بوده است.

واپسین فیلم ماتریکس در سال ۲۰۰۳ میلادی اکران شد که بسیار موفق و پرفروش بود و با تحسین تماشاگران و منتقدین سینمایی همراه بود.

در چهارمین فیلم علاوه بر کیانو ریوز، بازیگران دیگری چون کری ان ماس، لارنس فیشبرن، جیدا پینکت اسمیت، نیل پاتریک هریس، و پریانکا چوپرا حضور دارند.

گسترش ویروس کرونا فیلمبرداری ماتریکس را به تعویق انداخته است، اما تهیه‌کنندگان امیدوارند این اثر حادثه‌ای را در ماه مه سال ۲۰۲۱ اکران کنند.

تا کنون جزئیات بیش‌تری درباره داستان فیلم تازه‌ی این مجموعه منتشر نشده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید