هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

گالری علیها از روز آدینه 18 اسفند ماه 1402 میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان “گلستانه” به کیوریتوری نیلوفر حیدری” است.

در این نمایشگاه گروهی، مجموعه آثار نقاشی با گواش از هنرمندان کودک و نوجوان به مدت یک هفته به نمایش در می‌آیند. نیلوفر حیدری که مسئولیت آموزش و گردآوری این مجموعه را بر عهده داشته، در رابطه با این نمایشگاه می‌گوید:

“نمایشگاه نقاشی پیش رو با آثار از کودکان و نوجوانان با موضوع گل‌های بهاری، علاوه بر ارتقای هنر و خلاقیت آن‌ها، تاثیر عمیقی بر زندگی و آینده و روحیات این گروه سنی دارد. این فعالیت هنری، به آن‌ها فرصتی برای بیان احساسات و تجربیات شخصی خود می‌دهد و از طریق آفرینش هنری، خلاقیت و خودبیانی آن‌ها را تقویت می‌کند. علاوه بر این، این نمایشگاه می‌تواند اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش داده و ارزش‌هایی مانند پشتکار و تلاش را در آن‌ها تقویت کند. در نهایت، تجربه شرکت در چنین رویدادهایی می‌تواند در توسعه هویت هنری آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد و به آن‌ها انگیزه بیشتری برای پیشرفت در زمینه هنر و خلاقیت بخشیده و از طریق هنر به رشد و پیشرفت در زندگی خود بپردازند.”

نیلوفر حیدری در پاسخ به هنرگردی درباره لزوم و تائیر آموزش خلاق هنر به کودکان و نوجوان افزود:

آموزش خلاقانه هنر به کودکان و نوجوانان تاثیر فراوانی در رشد روحی و روانی آن‌ها دارد. این نوع آموزش، ذهن آن‌ها را به خلاقیت و تفکر خلاقانه ترغیب می‌کند، اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و ارتباط عمیق‌تری با دنیای اطراف خود برقرار می‌کنند. همچنین، از طریق آفرینش هنری، کودکان و نوجوانان مهارت‌های مهمی مانند تحمل شکست، تفکر انتقادی و حل مسئله را نیز یاد می‌گیرند

نیلوفر حیدری هنرمند نقاش و کیوریتور – اسفند 1402


نیلوفر علیها مدیر گالری علیها در گفتگو با هنرگردی افزود:

اهمیت هنر کودک و نوجوان نه تنها از دیگر رشته‌های هنرهای تجسمی کم‌تر نیست، بلکه اهمیت بالاتری هم دارد؛ چرا که هر رخداد مثبت یا منفی می‌تواند تائیری بلندمدت روی هنرمند نوجوان داشته باشد و چه بسا تعیین کننده‌ی مسیر و آینده‌ی هنری وی باشد.

نیلوفر علیها مدیر گالری علیها – اسفند ماه 1402
پوستر نمایشگاه گلستانه

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز آدینه 25 اسفند ماه، همه روزه به جز شنبه‌ها، از ساعت 16 تا 20 به محل گالری علیها به نشانی زیر مراجعه نمایند:
تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس (تجریش)، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی‌مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول، نگارخانه علیها

🔗 دریافت نشانی روی نقشه

دیدگاهتان را بنویسید