هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

استقبال ابوظبی از دو موزه تازه علاوه بر گوگنهایم و زاید

محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی (DCT)، اعلام کرد که امارت قصد دارد دو موزه جدید علاوه بر گوگنهایم ابوظبی با طراحی فرانک گری و موزه ملی زاید با طراحی نورمن فاستر ایجاد کند. روزنامه آرت گزارش می‌دهد که هر دو پروژه تا سال 2025 تکمیل می‌شوند.

اگرچه المبارک جزئیات کمی ارائه نمود، اما تأیید کرد که این مؤسسات تازه از پیش در دست ساخت بوده‌اند و با دو پروژه برنامه‌ریزی شده پیشین که به ترتیب توسط تادائو آندو و مرحوم زاها حدید طراحی شده بودند، تفاوت دارند. ابوظبی در بیش‌تر دو سال گذشته در قرنطینه بوده است، مبارک گفت:

در این مدت امارت تصمیمی بسیار روشن و آگاهانه برای سرمایه گذاری در حوزه‌ی فرهنگ گرفت و سرمایه گذاری در این حوزه فقط به معنای ساخت و ساز نیست. ما روی زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم، چه نرم و چه سخت شامل مؤسسات، برنامه‌های موسیقی و یا برنامه‌های درسی مدارس.

موزه‌های تازه در کنار موزه لوور ابوظبی طراحی شده توسط ژان نوول در جزیره سعدیات ساخته می‌شوند.

موزه ملی زاید با طراحی نورمن فاستر و همکاران

تا به امروز، ساخت و ساز هر سه موزه یعنی لوور، گوگنهایم و زاید با مشکلاتی مواجه شده است. با این حال، منطقه آماده است تا از یک تغییر جهانی دور از جمع آوری آثار غرب محور لذت ببرد. علاوه بر این، ابوظبی تلاش کرده است تا به شهرت خود به عنوان امارات گران قیمت و محافظه کار که آزادانه به هنرمندان ویزا نمی‌دهد، رسیدگی کند.

المبارک خاطرنشان کرد:

ما همیشه در پروژه‌های بزرگ شرکت خواهیم کرد، اما هم‌چنین در موقعیتی هستیم که به هنرمندان مختلف انگیزه و یارانه بدهیم و فرصت‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کنیم، نه فقط از امارات، بلکه هنرمندان منطقه‌ای از لبنان یا اردن

( البته وی این واقعیت که ابوظبی اخیراً صدور ویزا برای اتباع لبنانی را متوقف کرده است را در سخنان خود حذف کرد). وی ادامه داد:

ما در حال سازماندهی ویزاهای خلاقانه، ویزاهای طلایی غیر مرتبط با اشتغال و ایجاد فضایی برای هنرمندان برای اقامت هستیم و در سطوح مختلف مشغولیم. حتی در حال بحث با توسعه دهندگان در مورد یک موقعیت مسکونی مقرون به صرفه هستیم تا به این هنرمندان کمک کنیم در ابوظبی حضور داشته باشند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید