هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اشتباه تاریخی در اسکار ۲۰۱۷

در اشتباهی تاریخی، در پایان مراسم و به هنگام اعلام برنده بهترین فیلم اسکار، پاکت اشتباهی به اعلام‌کنندگان برنده بهترین فیلم داده شده بود و مجریان نتیجه را به اشتباه خواندند!

شرکت “پرایس هاوس کوپرز” که مسئول رای‌گیری و روند برگزیدن منتخبین و برندگان اسکار است، برای اتفاقی که در پایان این مراسم افتاد، پوزش خواسته است. مقامات این شرکت تاکید کرده‌اند در این خصوص و چرا پاکت اشتباهی به اعلام کنندگان داده شده، تحقیق می‌کنند.

دقایق پایانی مراسم اسکار با سردرگمی بی‌سابقه‌ای روبرو شد؛ و نام فیلم عالم هپروت به عنوان بهترین فیلم خوانده شد در حالیکه لحظاتی بعد اعلام شد برنده اصلی فیلم مهتاب است.

در اتفاقی بی‌سابقه، وارن بیتی که همراه فی داناوی برای معرفی بهترین فیلم روی صحنه رفته بود، هنگامی که پاکت برنده بهترین فیلم را باز کرد، نام برنده را نخواند. وی کمی مکث کرد و کاغذ داخل پاکت را به فی داناوی نشان داد؛ فی داناوی پاکت را نگاه کرد و در حالیکه هردو لحظاتی پاکت را در دست داشتند، فی داناوی نام فیلم عالم هپروت (لا لا لند) را برنده اعلام کرد.

به طور معمول تهیه‌کنندگان و اعضای فیلم عالم هپروت همگی به روی صحنه رفتند و حرف زدند و جوایزشان را گرفتند. اما در حالی که همگی روی صحنه بودند ناگهان جوردن هورویتز، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم لا لا لند، برگشت و گفت: “ببخشید، اشتباهی شده است”

کسی باروش نمی شد و همه فکر می‌کردند بخشی از شوخی‌های مراسم است. اما لحظاتی نگذشت که معلوم شد که فی داناوی به اشتباه نام عالم هپروت را خوانده و برنده اصلی مهتاب است. جوردن هورویتز سپس روبسوی دست‌اندکاران فیلم مهتاب کرد و گفت: “(دست‌اندکاران فیلم) مهتاب، شماها برنده بهترین فیلم شده‌اید؛ نه جوک نیست.” او سپس از آنها خواست تا به روی صحنه بروند و جایزه را بگیرند. او سپس از داخل پاکتی که دست وارن بیتی بود، کاغذ برنده را درآورد و آن را در مقابل دوربینها گرفت و گفت: “مهتاب؛ برنده بهترین فیلم.” تهیه‌کنندگان عالم هپروت که روی صحنه بودند مجبور شدند پایین بیایند و جای خودشان را با تهیه کنندگان مهتاب عوض کنند و اسکارهای را که در دست داشتند را به آنها تحویل دهند.

ظاهرا پاکتی که به دست وارن بیتی رسیده، پاکتی بوده که حاوی اسم اما استون برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن بوده، به همین دلیل وارن بیتی برای اعلام نام برنده بهترین فیلم دچار سردرگمی می‌شود. سپس وارن بیتی سپس پشت میکروفون رفت و گفت: “می‌خواهم به شما بگویم که چه اتفاقی افتاد؛ پاکت را باز کردم، و در آن نوشته بود اما استون، لا لا لند. به همین دلیل بود که نگاهی طولانی به فی (داناوی) و همین طور شماها کردم… مهتاب است برنده بهترین فیلم.”

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید