هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اکران فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی در جشنواره کن

فیلم قهرمان اثر تازه‌ی اصغر فرهادی روز سه‌شنبه در تالار اصلی جشنواره کن رونمایی شد.

هنگام حضور تعدادی از عوامل فیلم قهرمان در مراسم فرش قرمز، تصنیف مرغ سحر با صدای استاد محمدرضا شجریان پخش شد و تماشاگران برای چندین دقیقه به تشویق پرداختند.

این سومین حضور پر رنگ کارگردان 49 ساله ایرانی در جشنواره کن است و بسیاری از منتقدان، واپسن اثر آقای فرهادی را یکی از شانس های دریافت نخل طلایی می‌دانند. فیلم قهرمان در این دوره با آثار سینماگران معروفی چون پل ورهوفن، کارگردان هلندی‌تبار، نانی مورتی کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس ایتالیایی و لئو کاراکس، کارگردان، نویسنده، و منتقد فرانسوی رقابت می‌کند.

موضوع فیلم قهرمان پیرامون عدالت، عشق و مقبولیت عمومی است و زندگی پر فراز و نشیب شخصیتی به نام رحیم را به تصویر می‌کشد که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی به زندان افتاده است. او تلاش می‌کند تا در طول زمان مرخصی، رضایت طلبکاران خود را جلب کند و در این راه با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود.

نهمین فیلم بلند اصغر فرهادی دو ساعت و ۷ دقیقه طول دارد و تا کنون توانسته نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

تعدادی از بازیگران از جمله امیر جدیدی و سارینا فرهادی، به همراه فیلمبردار (علی قاضی) و تدوینگر (هایده صفی‌یاری) در مراسم فرش قرمز فیلم حضور داشتند.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن پس از لغو و تغییر تاریخ برگزاری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، هم‌اکنون در شهر کن فرانسه در حال برگزاری است و روز ۲۶ تیرماه پایان می‌پذیرد.

گفتنی است سینمای ایران پیش‌تر تنها یک بار با فیلم «طعم گیلاس» ساخته عباس کیارستمی به صورت مشترک با فیلمی ژاپنی به جایزه نخل طلا رسید و حالا فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی می‌تواند شانس دوم برای دریافت جایزه نخل طلا باشد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید