هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

برند پوشاک لوکس بربری ۱۶۰ ساله شد

مزون بریتانیایی «بِربِری» (Burberry)، که بیشتر به خاطر بارانی های کمردار و طرح های چهارخانه اش شهرت دارد، تولد ۱۶۰ سالگی اش را با یک فیلم کوتاه جشن می گیرد. فیلمی در مورد موسس این برند معروف که همانند آنونس های سینمایی فیلمبرداری و ساخته شده است.

تامس بربری، مارک لوکس بربری را در سال ۱۸۵۶ تأسیس کرد
تامس بربری، مارک لوکس بربری را در سال ۱۸۵۶ تأسیس کرد

«د تیل آو تامس بربری» یا حکایت تامس بربری یک فیلم سه دقیقه ای است که از طریق یک داستان تخیلی، زندگی بربری را روایت می کند؛ با بازی دونال گلیسن در نقش شخصیت اصلی فیلم

آصف کاپادیا، کارگردان
آصف کاپادیا، کارگردان

آصف کاپادیا کارگردان بریتانیایی که برای کارگردانی فیلم مستند «اِیمی» (Amy) جایزه اسکار دریافت کرد، کارگردان این فیلم است.

او می گوید در واقع می خواستیم آنونس فیلمی را بسازند که فیلمش هنوز ساخته نشده است؛ «و همین یک چالش بود. به خاطر همین باید تمام آن لحظه های برجسته زندگی، تولد و مرگ، عشق و رابطه را در آن جا می دادیم.» کاپادیا می افزاید باید داستان یک فیلم یا سریال را در چند دقیقه جا می دادند. «به خاطر همین باید دست روی آن لحظه های خاص و مهم می گذاشتیم تا یک فیلم مثل آنونس بسازیم.»

فیلم حکایت تامس بربری، که قرار است کریسمس امسال منتشر شود، از اختراع پارچه ضد آب «گاباردین» بربری یاد می کند، همینطور از تهیه یونیفرم اش برای ارتش. کاپادیا می گوید: «این فیلم در واقع در مورد تامس بربری است. داستان بربری به عنوان یک مرد است. و کسی که پارچه ای را (گاباردین) اختراع کرد که به این مارک تبدیل شد، به یک مارک مد معروف در جهان.» سی ینا میلر، دامینیک وست، و لی لی جیمز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

برند پوشاک لوکس بِربِری، در سال ۱۸۵۶ توسط تامس بربری تأسیس شد. تمرکز اصلی او بر تولید لباس های بیرون بود که بعد به تدریج به یک مارک لوکس تبدیل شد، با بارانی های بلند، شال گردن های چهارخانه، و دیگر لباس ها و زیور آلات شیک مثل کیف، کفش، عینک آفتابی، حتی عطر. اولین فروشگاه بربری در سال ۱۸۹۱ در هی مارکت لندن افتتاح شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید