هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بوم‌های سوزن‌دوزی‌شده فریناز نصیرپور

روایتِ بافتِ لکه‌ها در گالری دیلمان

نخستین نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور (هنرمند نقاش) تحت عنوان «روایتِ بافتِ لکه‌ها» روز جمعه ۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ الی ٢٠:٣٠ در گالری دیلمان برگزار می‌شود.

فریناز نصیرپور تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی گرافیک است. او بیش از ۵ سال است که به نقاشی روآورده، و با سوزن‌دوزی روی بوم تابلوهایی انتزاعی خلق می‌کند. این هنرمند در فرآیندِ خلقِ آثارش سعی دارد به‌گونه‌ای عمل کند که اشاره‌ای به موقعیت زمانی- مکانی خاصی نداشته باشد و آثارش قضاوت‌گر نباشند؛ بلکه آن‌ها خود همانی باشند که هستند. نه بیشتر و نه کمتر. از همین رو، آثار فریناز نصیرپور سری به سوی انتزاع دارند و گاهی در آن‌ها خط فارسی نیز به چشم می‌خورد.

کلیت آثار او از یک لکه شروع می‌شود و به اطراف گسترش می‌یابد؛ اهمیت آن در هیچ‌بودنِ لکّه‌ای است که از یک نیستی یک هستی خلق می‌شود. گاه شیرین است و گاه تلخ که حال و هوای یک روز بخصوص را از منظر یک زن روایت می‌کند. سوزن‌دوزی بر روی بوم و نه پارچه ابزاری است که راحت تر توانسته احساس خود را به مخاطب منتقل کند و راوی‌ قصه‌‌ای باشد که گاهی از نقوشِ فرش‌ آمده، گاهی از حروف‌، و گاهی از موارد دیگر. استفاده‌ام از حروف ریز، به نوعی بازتابی از پیچیدگی‌های ذهنیِ آدم‌های معاصر است.

نمایشگاه «روایت بافت لکه‌ها» حاصل ۵ سال فعالیت فریناز نصیرپور است و شامل ۱۸ اثر از این هنرمند می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از جمعه ۵ بهمن‌ تا ۱۶ بهمن همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به گالری دیلمان واقع در خیابان شریعتی، تقاطع خیابان پورمشکانی (کودکان غزه)، پلاک ۵۰ مراجعه کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید