هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بیلی آیلیش برنده جوایز موسیقی گرمی ۲۰۲۰ شد

مراسم جوایز موسیقی گرمی امسال با ثبت یک رکورد تازه برای بیلی آیلیش همراه بود.

بیلی آیلیش ۱۸ ساله توانست پنج جایزه از شش موردی را که نامزدش شده بود، از آن خود کند که در صدرشان بهترین هنرمند تازه و ترانه سال بود.

به این ترتیب بیلی آیلیش در تاریخ جوایز گرمی با کنار زدن تیلور سویفت،  به عنوان جوان‌ترین فردی که این جایزه را برده رکوردشکن شد. او جایزه‌ی بهترین آلبوم سال را برای نخستین آلبوم خود با عنوان “وقتی که همه ما می خوابیم، کجا می‌رویم” از آن خود کرد.

البته گفتنی است که آیلیش در همه چهار بخش اصلی این مراسم برنده جایز شد: ترانه سال برای «پسر بد» (Bad Guy)، ضبط سال، آلبوم سال و بهترین هنرمند تازه.

نکته جالب دیگر هم برنده شدن برادر بزرگتریش فینیاس اوکانل در جایزه تهیه کننده سال بود. چرا که در تهیه این آلبوم با وی همکاری کرده بود.

بیلی آیلیش هنگام دریافت جوایز گرمی گفت که گیج شده، ولی سپاسگزار است.

 

این رویداد مهم دنیای موسیقی در سالن «استیپلز» لس آنجلس برگزار شد و در مراسم گشایش آن به “کوبی برایانت” قهرمان بسکتبال که روز گذشته در سانحه هوایی کشته شد، ادای احترام شد.

گفتنی است در مراسم فرش قرمز گرمی ۲۰۲۰، برخی از شرکت کنندگان از طراحی لباس‌هایشان برای ابراز دیدگاه های سیاسی خود بهره‌گرفتند، از جمله “مگان پورمر”، بازیگر ایرانی الاصل ساکن آمریکا، که علیه جنگ موضع گرفته بود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید