هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تهدید هنرمندان و عقب‌نشینی دونالد ترامپ

با تهدید هنرمندان برجسته امریکا به تحریم جشن بزرگداشت هنرمندان در صورت حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور نامحبوب و همسرش از رفتن به جشن مرکز هنری-فرهنگی جان.اف.کندی واشینگتون انصراف دادند.

معمولا در جشن بزرگداشت هنرمندان، رئیس جمهور و بانوی اول حضور دارند اما  امسال در اقدامی نادر، دونالد ترامپ و همسرش به جشن بزرگداشت هنرمندان که در مرکز هنری-فرهنگی جان.اف.کندی واشنگتن برگزار می‌شود، نمی‌روند. این عدم حضور پس از آن علنی شد که برخی از هنرمندان برجسته چون لاینل ریچی، تهدید کرده بودند در صورت حضور آقای ترامپ، مراسم را تحریم خواهند کرد. گفتنی است در این مراسم که دسامبر آینده برگزار می‌شود به چند هنرمند برجسته آمریکایی نشان افتخار اعطاء شود.

بخشی از اعتراض هنرمندان به تلاش آقای ترامپ در ماه مارس گذشته مربوط می‌شود که طی آن بنا دارد بودجه فدرال رسانه‌های عمومی و کمک هزینه‌های پروژه‌های هنری را قطع کند اما بخشی از این اعتراض‌ها هم به موضع‌گیری‌های هفته گذشته او در برابر وقایع خونین شهر شارلوتزویل مربوط می‌شود.

کاخ سفید، روز شنبه (۱۹ اوت – ۲۸ مرداد) طی اطلاعیه‌ای از انصراف رئیس جمهوری و همسرش برای حضور در جشن مرکز هنری جان.اف. کندی خبر داد. در این بیانیه دلیل این عدم حضور “دور از دنیای سیاست” برای میهمانان و چهره‌های فاخر دریافت کننده جوایز  عنوان شده است.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید