هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حمایت انجمن های هنری از نگارخانه ای به وسعت شهر

انجمن هنرمندان نقاش ایران، انجمن فرهنگی هنری تصویر گران وانجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بیانه‌ای مشترک درباره نگارخانه ای به وسعت شهر، از این حرکت شهرداری تهران حمایت کرده و خواستار تداوم آن شدند. در این بیانیه مشترک آمده است:

هنر پیام آور زیبایی و شادی است و همواره در طول تاریخ بر ارتقای مفاهیم ناب انسانی تاکید داشته است. هنرمندان ایرانی که بر مقام والای انسانی تاکید دارند این روزها شاهد زیباتر شدن دوبارۀ شهر تهران به وسیله طرحی متفکرانه و نو هستند. تزئین شهر با زیباترین آثار هنری ایران و جهان، تهران را بیش از گذشته به شهر خردورزی و مهربانی بدل کرده است. پایتخت ایران اسلامی امروز زیباتر و آرام تر از هر روز هست و تجربه جدید «نگارخانه ای به وسعت شهر» افق های روشنی را برای اجرای طرح های ملی و بین المللی دیگری در تهران در برابر اذهان بیدار مردم و هنرمندان پدیدار کرده است.

در این میان آنچه در صدر اخبار جهان قرار گرفته، حاکی از شگفتی جهانیان در بدل شدن یک کلانشهر به یک نگارخانه تمام وقت از معرفت و زیبایی و اندیشه است. دیدن یادگارهای مهمی از تاریخ زیباییِ ایران و جهان، دعوت به مهربان تر شدن است؛ همچنانکه بر ارتقای سطح معلومات شهروندان و تاکید بر دیدن و اندیشیدن هم صحه می گذارد. اما آنچه بیش از همه به چشم می آید توجه شهرداری تهران بر مقام انسانی شهروندان است که شهروند را زیبا و شاد و مهربان می خواهد. شهری بدون تبلیغات که با چشمپوشی اقتصادی کلانی نیز همراه بوده، موید نگاه معرفتی شهرداری تهران به وضعیت روحی و روانی مردم است تا در خلال ده روز در فضایی شاد، مهربان و امیدوارانه به گنجینه های معرفتی و معنوی تاریخ معاصر بشری نظر کنند.

نمایش آثار هنرمندان جهان در سطح تهران، آنهم در زمانه ای که تمامی منطقه درگیر جنگ و خونریزی است، تاکیدی بر روحیه صلح طلبی و زیباپسندی ایرانیان دارد که همواره در مسیر منطق و اعتدال گام برداشته و از دیرباز با فرهنگ صلح و مدارا، همنیشن و مانوس بوده است.

شهرداری تهران دستکم در ده سال اخیر مهمترین حامی هنرمندان و ایده هایشان در زیباساری شهر تهران در ایجاد فضایی برای تعامل و اندیشه بوده است. هنرمندان ایران، چه آنهایی که در این سال ها همراه و یاور شهرداری تهران در زیبا کردن شهر بوده اند و چه آنها که به عنوان شهروند ناظر رفتار اندیشمندانه این نهاد حامی هنر بوده اند، از این حرکت نو و اندیشمندانه سازمان زیباسازی شهر تهران به نام «نگارخانه ای به وسعت شهر» حمایت می کنند و آمادگی خود را برای حرکت های خردمندانه و پیشرو بعدی شهرداری تهران اعلام می دارد.

ما هنرمندان ایرانی که دل در گرو اعتلای موثر و همه جانبه ایران عزیز داریم، از مجموعه ارزشمند سازمان زیباسازی شهر تهران به خصوص از معاون هنرمند و مدیر فهیم این سازمان، جناب آقای سیدمجتبی موسوی که همواره به عنوان حامی و همراه هنر در بطن اتفاقات هنری این سازمان پیشرو و نوآور هستند، تشکر کرده و از تداوم این حرکت پیشرو و نو در هنر شهری حمایت می کنیم. از خداوند متعال برای کلیه همکاران سازمان زیباسازی شهر تهران که در پیشبر اهداف والای انسانی در متعالی کردن فضای زیست مردم تهران می کوشند، بهروزی و توفیق خواستاریم.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید