هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

راز محبوبیت موزه هنر مدرن نیویورک در شبکه های اجتماعی چیست؟

برای دومین سال پیاپی، موزه هنرهای مدرن (MoMA) نیویورک در نظرسنجی‌ها بیشترین دنبال کننده را در رسانه های اجتماعی داد و رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

پس از به دست آوردن ۶۰۰،۰۰۰ دنبال کننده در سال گذشته، MoMA اکنون بیش از ۱۳ میلیون نفر را در حساب خود دارد و تقریباً ۵٫۵ میلیون نفر در حساب اینستاگرام این موزه هستند.

در گفتگویی با مدیر بازاریابی و استراتژی خلاق MoMA، راب بیکر، درباره‌ی رازهای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی صحبت شده است.

 

چرا MoMA آنقدر در فضای مجازی محبوب است؟

 

صادقانه بگویم به نظر من یکی از دلایل این است که ما خیلی زود به سراغ پلتفرم‌های جدید می‌رویم و به این ترتیب در همان اوایل افراد زیادی ما را می‌بینند و دنبال می‌کنند.

از سویی ما به طور مرتب در حال تولید محتوایی هستیم که ارزش خلق کند. وقتی به هر یک از حساب‌های کاربری خود در پلتفرم‌ها فکر می‌کنیم، همیشه ازخود می‌پرسیم چرا MoMA باید اینجا باشد.

 

و چگونه ” خلق ارزش” می‌کنید؟

 

بخشی از این خلق ارزش مربوط به اشتراک گذاری محتوای واقعا خوبی است که مردم دوست دارند با آن در تماس باشند و بخشی دیگر هماهنگ بودن با اتفاقات دنیاست.

سال گذشته کاملاً استثنایی بود، انتخابات آمریکا را داشتیم، مسائل مربوط به نژادها و همچنین در صدر موضوعات ویروس کرونا.

به نظرم باید از این شبکه‌های اجتماعی برای جلب توجه به لحظه‌ی حال و افزودن به غنای آن استفاده کرد تا حسی از اصالت را بازتاب دهد. این چیزی است که فکر می‌کنیم مخاطبان واقعاً از آن لذت می‌برند و به آن پاسخ می‌دهند.

به عنوان مثال درست در روز انتخابات آمریکا که مردم به آرامش و فراغ بال نیاز داشتند، ویدیویی از تابلوی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه گذاشتیم که یکی از جذابیت‌های MoMA است. پاسخی که از مردم دریافت کردیم بی‌نظیر بود.

مثال دیگر در ابتدای قرنطینه بود. ما می‌خواستیم به مردم چیزی سودمند ارائه دهیم که با نیازها و خواسته‌هایشان در آن دوران مطابقت داشته باشد.

برای این منظور با گروه کیوریتال فیلم خود بررسی کردیم که چه فیلم‌هایی را می‌توانیم برای تماشا در خانه پیشنهاد دهیم.

هم‌چنین پیشنهادهایی برای نقاشی کودکان ارائه دادیم.

فکر می‌کنم آگاه بودن نسبت به مردم و وضعیت کشور در هر زمان خاص می‌تواند به موفقیت بیانجامد.


منبع: آرت نیوزپیپر

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید