هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

شکستن سطح توسط لوندین

چیدمانی تعاملی با الهام از دنیای زمین شناختی زیر دریا

BreakingTheSurface-honargardi-2015شکستن سطح (Breaking the Surface) نام یک چیدمان ایجاد شده توسط گروه طراحی اسکاندیناوی با همکاری اینتک، ابیدا، کونتور و کنترل+اِن برای جشن دهمین سالگرد شرکت نفتی نروژ لوندین است. این چیدمان ترکیبی از معماری و فناوری حسگرهای پیشرفته است که تجربه‌ای تعاملی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. سطح این چیدمانِ گسترده در دو تراز قابل دیدن است. به صورتی که در جایگاه یک بنای دو طبقه، هم از بالا و هم از پایین یک نمایش انتزاعی با الهام از جهان زمین شناختی زیر دریا را پدید می‌آورد.

در این چیدمان، ردیف‌های پلاستیک اکریلیک مانند امواج دریا برای به وجود آوردن تجربه ای آرامش بخش از نور و حرکت به سمت بالا نوسان می کنند. زمانی که بازدیدکنندگان در میانشان در حرکتند، آنها با سنجش انرژی جنبشی ناشی از حضور افراد را تشخیص داده و به آن پاسخ می‌دهند؛ به گونه‌ای که یک مسیر حرکت را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورند.

به گفته ی گروه طراحی اسکاندیناوی:

 چیدمان بر اساس الهام از یک مدول زمین شناختی طراحی شد، و همین طور از طریق حرکات خود به فعالیت های اکتشافی لوندین نروژ اشاره می کند.

در اینجا شش عدد از مهم ترین اکتشافات لوندین در غالب کریستال هایی که در آنها قطرات نمونه های نفت واقعی از چاه های منحصر به فرد وجود دارد، معرفی شده اند.

برای دیدن کارهای بیش‌تر از گروه طراحی اسکاندیناوی می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

BreakingTheSurface-lundin-honargardi-2015

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید