هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مارگو کیدر بازیگر نقش مقابل سوپرمن درگذشت

مارگو کیدر هنرپیشه کانادایی-آمریکایی که بیش از هر چیز برای ایفای نقش “لوئیس لین” در فیلم سوپرمن معروف بود، در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

خانم کیدر روز یکشنبه در خانه اش در شهر لیوینگستون در ایالت مونتانا درگذشت و علت مرگش هنوز اعلام نشده است.

او در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ با بازی در کنار کریستوفر ریو در رشته فیلم های سوپرمن معروف شد. مارگو کیدر در سال ۱۹۷۸ در اول فیلم سوپرمن ظاهر شد و در همان سال ها در فیلم های کلاسیک “کریسمس سیاه” و “وحشت در آمیتیویل” بازی کرد.

مارگو کیدر

هنرپیشگی در سایه سیاست و افسردگی

او در سال ۱۹۴۸ در کانادا متولد شد و حرفه بازیگری را رسما در سال ۱۹۶۸ آغاز کرد و در ابتدا بیش‌تر در عرصه تلویزیون فعال بود. سپس در سال ۲۰۰۵ شهروند آمریکا شد و علاوه بر بازیگری شروع به فعالیت های سیاسی و اجتماعی در زمینه حقوق زنان کرد. هم‌چنین وی از منتقدان جنگ خلیج فارس و شیوه موسوم به “فرکینگ” برای استخراج نفت بود و گاه از نامزدهای حزب دمکرات پشتیبانی می کرد.

او پس از سکونت در ایالت مونتانا به عضویت گروهی درآمد که هدف خود را “مشارکت و اقتداربخشی زنان در نظام دمکراتیک از طریق آموزش و فعالیت در زمینه مسائل مهم” توصیف می کند. خانم «کیدر» سه بار ازدواج کرد و یک دختر به نام «مگی من گوئن» دارد.

او در سال ۲۰۱۱ در جریان اعتراضی در برابر کاخ سفید علیه خط لوله نفت “کی استون اکس ال” که تا امروز بحث انگیز است بازداشت شد.

خانم کیدر همچنین از مشکلات سلامت روحی رنج می برد که علت ناپدید شدن چند روزه او در سال ۱۹۹۶ بود.  او سالم پیدا شد اما بعدا با صراحت در مورد تجربه خود از دوره های افسردگی و وحشتزدگی شدید در سال های قبل از حادثه صحبت کرد و سعی کرد آگاهی عمومی در مورد اختلال دوقطبی را افزایش دهد. او همچنین استفاده از داروهای آلترناتیو را برای معالجه این مشکلات تبلیغ می کرد.  با این حال با مشکلات روحی و اختلال دوقطبی رهایش نکرد تا جایی که در سال ۲۰۰۶، برای مدتی بی خانمان شده بود. او در طول این سالها در این رابطه، آگاهی رسانی کرد.

خانم «کیدر» در سال ۲۰۱۵ برای بازی در یک مجموعه تلویزیونی ترسناک برگرفته از کتاب‌های نویسنده مشهور آمریکایی «آر ال استاین» برنده جایزه امی شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید