هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مروری بر آثار باران آزاد در گالری شیرین

آدینه نهم بهمن ماه گالری شیرین دو، میزبان آثار باران آزاد با عنوان “وی پی اِن لوژی” بود. آزاد در این نمایشگاه به طور کلی به دو موضوع هویت و آرمانشهر پرداخته و آن را از زاویه دید طبقه متوسط به تصویر ‌کشیده است. این هنرمند در نقاشی هایش از طیف خاصی از قاب‌ها بهره‌گرفته بود که در جایی به عنوان صفحه نمایشگر و در جایی به عنوان قابِ موردِ پسند ایرانی قابل تعبیر بودند.

Baran Azad_shirin Art gallery_honargardi_artevents_painting_exhibition_tehran_iran_VPNlogy_2016 (2)

وی پی اِن لوژی سعی کرده است مفهوم پاریس را فرای از یک شهر معمولی، به عنوان محلی دلخواه و ایده‌آل به تصویر بکشد که مخاطب طبقه متوسط از صفحه مانیتور، برج ایفل محبوبش را تماشا کرده و شاید به آهنگی فرانسوی هم گوش دهد. اما نکته‌ای که در این نمایشگاه نهفته است، حسرتی ذاتی در دل هر تابلوست؛ چرا که برای دست‌یابی به این آرمانشهر باید ابتدا وی پی ان را به کار انداخته و سپس گام در دنیای مجازی گذاشته شود.

Baran Azad_shirin Art gallery_honargardi_artevents_painting_exhibition_tehran_iran_VPNlogy_2016 (5)
باران آزاد در این نمایشگاه نیم نگاهی هم به برنامه های به اشتراک گذاری عکس داشته و بر نقش آن ها در به تصویر کشاندن “دوست داشتنی‌ها” تاکید دارد.

در کل آثار باران آزاد را می‌توان در عین سادگی، بسیار قابل لمس و باورکردنی دانست. این نمایشگاه تا بیست و یکم بهمن ماه در گالری شیرین دو برپا است.

Baran Azad_shirin Art gallery_honargardi_artevents_painting_exhibition_tehran_iran_VPNlogy_2016 (1)
اثر باران آزاد – 1394

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید