هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مسیر هیپنوتیک محمد علی فاموری

نمایشگاه انفرادی دیجیتال پینتینگ محمد‌علی فاموری با عنوان مسیر هیپنوتیک در تاریخ جمعه نهم آبان ۱۳۹۹ در سلکت آرت گالری افتتاح خواهد شد.

محمد‌علی فاموری در این مجموعه از نظر تکنیکی به فضایی سه بعدی در سطح دو بعدی رسیده است؛ که بدون نیاز به عینک های پولاریزه سه بعدی بعد از مدتی خیره شدن لایه های جدیدی از تصویر براساس فوکوس کشی قرنیه چشم پدید می آید. این فضای موهوم و سه بعدی فرصتی منحصر به فرد را به هر مخاطب می دهد تا تصویری متفاوت از دیگران در نقاشی پیدا کند. اینکه هر فرد چه لایه تصویری را پیدا می کند به چگونگی دی کد و نشانه گذاری کردن ناخودآگاه آنها بر می گردد.

فاموری دانش آموخته مقطع کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. او از سال ۱۳۸۵ تجربه حضور در ۲۸ نمایشگاه گروهی و انفرادی بین المللی از جمله نمایشگاه معماری هویت در گالری پلازا کازاناردی ونیز ایتالیا و پروژه آرت باکس بازل سوئیس را دارد. فاموری مجموعه منطقه هیپنوتیک را در اولین نمایشگاه انفرادی خود بر روی دیوارهای گالری سیحون تهران در سال ۱۳۹۵ به نمایش گذاشته است.

محمد علی فاموری

به اعتقاد فاموری حس تعلیق یا عدم قطعیت نسبت به تصویری که دو مخاطب متفاوت می بینند از اهداف خلق این نقاشی ها بوده است. در مواجهه با این مجموعه عده ای از مخاطبان عاشق می شوند و عده ای دیگر حتی وحشت می کنند. تعدادی از این نقاشی ها در طول فرآیند شکل گرفته اند و تعدادی دیگر از خواب های هنرمند نشات می گیرند.

مسیر هیپنوتیک فاموری تا تاریخ بیست و سوم آبان ۱۳۹۹ در محل گالری سلکت تهران به نمایش خود ادامه خواهد داد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید