هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نقاشی های سحر افتخارزاده در گالری صا

نگارخانه صا از دوم تا یازدهم بهمن میزبان آثار نقاشی سحر افتخارزاده با عنوان “در حال کامل استمراری” است. افتخارزاده (متولد 1362 تهران) با مدرک کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت، تا کنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت کرده و سابقه بازیگری، کارگردانی و طراحی لباس را هم کارنامه هنری خود دارد.

در بخشی از توضیحات نمایشگاه کنونی افتخارزاده آمده است:

مجموعه «در حال کامل استمراری» در پی یک بازی فرمی ساده پدید آمده؛ هر آنچه از یک سمت کادر بیرون می رود، دوباره از سمت دیگر وارد خواهد شد- اینچنین، کادر دیگر نه به مثابه یک محدودیت که همچون امکانی برای تولید فرم و معنای تازه عمل میکند.

این تداوم فرمی و نیز تکرار آن، تعریفی از زمان را وارد تصویر میکند که در آن، زمان با مختصاتی مکانی در دو امتداد افقی و عمودی معنا میابد؛ حال، بدنی که در این مختصات مکانی-زمانی قرار بگیرد، دچار نسبت تازه‌ای با خود می‌شود. این بدنِ درخود اگر بتواند راهی برای رهایی از رنج تکرار و استمرار در افق زمان بیابد، شاید بتواند به ابدیتی در امتداد اکنون دست یابد و ورای زمان و مکان، در خود باشد.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت شانزده تا بیست به نگارخانه صا به نشانی خیابان پاسداران، بوستان هشتم،پلاک ۱۳۴، طبقه همکف مراجعه فرمایند. لازم به ذکر است که نگارخانه صا روزهای دوشنبه تعطیل است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید