هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایشگاه “درون” در پله توکیو در پاریس

برای نمایشگاه گروهی “درون” در پله توکیو در پاریس گروه طراحی Numen/For Use  که اعضای آن  Sven Jonke  ، Christoph Katzler  و Nikola Radeljković می باشند، از نوار چسب که متریالی معمول است برای خلق یک تونل تندیس گونه استفاده کرده اند. این تونل مانند یک تارعنکبوت  یا شاخه ای از یک درخت عجیب و غریب از بالای هال ورودی نمایشگاه پله توکیو عبور می کند. “نوار پاریس” آخرین بازگویی از سری نوارهای این گروه است. مشابه این سری(مجموعه) ساختارهایی از جنس چسب نواری در توکیو ، ملبورن، فرانکفورت و دیگر شهرهای دنیا نمایش داده شده است.

با به کار بردن 44 کیلومتر از این نوار چسب یک تیم 10 نفره به مدت 10 روز و روزی 10 ساعت کار کرده‌اند تا این سازه توانایی نگاه داشتن 5 نفر را به طور هم‌زمان داشته باشد. به گفته ی جانک “این فرم بسیار عالی است و شکل آن توسط نیروهای کششی و فشاری شکل گرفته است، ما نقاط اتصال را مشخص کرده ایم و سپس متوجه شدیم که حجم ما چگونه خواهد شد.”

02-COS-Palais-de-Tokyo
نتیجه یک نمونه شفاف و آینده گرا است که جذابیت آن از داخل به اندازه‌ی جذابیت خارجی آن است. به عنوان یک تجربه حرکتی ، بازدیدکنندگانِ ماجراجو می توانند در میان تونل نواری به دنیایی دیگر بروند، در حالی که سایر بازدیدکنندگان در حال تماشای سایه های نامعلوم آنها از زیرچیدمان هستند.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید