هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایشگاه گروهی هنر خیابانی و گرافیتی در گالری ساعتچی

“نمایشگاه XX: یک لحظه در زمان” در گالری ساعتچی لندن از سوم فوریه تا ششم مارس برپا خواهد بود.

این نمایشگاه ارائه کننده ی آثار جدید هنرمندان معاصر زن در زمینه ی هنر خیابانی و گرافیتی است. نمایش شامل آثاری منتخب از هنرمندان نوپا و قدیمی از سراسر دنیا می باشد. این اولین باری است که آثار برخی از این هنرمندان در انگلستان به نمایش گذاشته می شوند. این نمایش در کنار یک نمایشگاه مهم دیگر از آثار هنرمندان معاصر زن در گالری ساعتچی به نام Champagne Life برگزار می شود. کیوریتور این نمایشگاه، اولی واکر بوده و توسط یاشا یانگ حمایت می شود.

نمایشگاه XX طیف وسیعی از استعدادهای هنری را به نمایش گذاشته و به دنبال الهام بخشی به نسل آینده ی هنرمندان زن است. اگرچه اختلاف بین تعداد هنرمندان زن و سابقه کاریشان در مقایسه با هنرمندان مرد کمتر شده، ولی هنوز در این بین فاصله ای وجود دارد. زنان در ژانر هنر خیابانی معاصر هنوز به طور مطلوبی معرفی نشده اند. این امر ممکن است تا حدودی ریشه در شروع این سبک داشته که در محدوده های خاصی توسط مردان انجام می گرفته و همینطور به دلیل روش معمول آن در مقابله با مراجع قانونی باشد. با این حال، اساسا هیچ دلیل قانع کننده ای برای این که چرا هر شکلی از هنر معاصر فقط باید توسط یک جنسیت خاص بیان شود، وجود ندارد. هنگامیکه این سلطه رخ می دهد، خطر بزرگ آن است که جامعه از ایده ها، مفاهیم و دیدگاههای نیمی از جمعیت خود، بهره مند نمی‌شود.

Exhibition_ street _ graffiti artists_ Saatchi Gallery_honargardi_2016 (2)
کراجس (اثر دو نفری از کارلا رندون و جسیکا رویز) رنگ و روغن روی بوم به ابعاد 70*90

یاشا یانگ می گوید:

آثار ارائه شده در این نمایشگاه، از بانوان پیشگام هنر خیابانی در جهان هستند، شامل تازه واردانی که در سراسر دنیا از خود آثاری برجای گذاشتند و هنرمندانی که بخشی از جنبش معاصر شهری جدید را تشکیل می دهند

فهرست هنرمندانی که در نمایشگاه XX ارائه شده اند به شرح زیر است:

Aiko (Japan/USA), Alice Pasquini (Italy), Caratoes (Belgium/Hong Kong), Crajes (Spain), Elle (USA), Faith 47 (South Africa), Handiedan (Netherlands), Hera (Germany), Hueman (USA), Lora Zombie (Russia), Madamoiselle Maurice (France), Marina Zumi (Argentina), Martha Cooper (USA), Mimi S (Germany), Miss Van (France), Olek (Poland), Sandra Chevrier (Canada), Vexta (Australia) and Zabou (France)


*تصویر بالای مقاله: اثر ساندرا شرویه، رنگ آکریلیک روی پانل چوبی حکاکی شده با دست به ابعاد 40*29 سانتیمتر

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید