هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایش اثر نقاشی کشف شده دالی در نیویورک

تایید اصالت این تابلو توسط نیکولاس دشارن، دالی شناس معروف

یک تابلوی نقاشی رنگ و روغن اثر سالوارود دالی که قبلا شناخته شده نبود و از دهه ۱۹۶۰ میلادی در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده بود، به تازگی در نیویورک دوباره ظاهر شده است. اعتبار این اثر که در گالری هنرهای زیبای هدر جیمز به نمایش گذاشته شده است، توسط نیکولاس دشارن، دالی شناس معروف، تصدیق شده است.

 

این اثر به نام “گالا سالوادور دالی، ۱۹۳۲” امضاء شده است و تحت آزمایشهای مختلفی قرار گرفت، من جمله امضاء، آنالیز رنگدانه ها و عکاسی فروسرخ. در تابلو ظاهرا یک میله پرچم یا تیرک قایق به تصویر کشیده شده است که از درون مایه های استفاده شده در دیگر آثار دالی در همان دوره زمانی است. این المانها اشاره ای به محل زندگی دالی دارد که روستایی در کنار دریا در اسپانیا بود و در دهه۹ های ۳۰ تا ۸۰ میلادی همراه با همسرش گالا در آنجا زندگی می کرده است.

دشارن می گویند: “در احراز هویت یک اثر همیشه دو سطح وجود دارد. یکی سطح تکنیکی، که در این مرحله از کمک متخصصین دیگر نیز بهره گرفتم. سطح دوم در واقع اطلاعات و دانش محض است.” تقریبا ۹ ماه تایید و بررسی اثر ذکر شده به طول انجامید.

این اثر هنوز توسط بنیاد دالی تایید نشده است، اما در آثار آرشیو شده با مدیریت دشارن، ثبت شد. گالری تایید کرده است که درخواستهایی برای خرید اثر دریافت کرده است اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید