هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پاپ آرت های بتمن

وارتان گارنیکاین تجربه‌ی بیش از ده سال کار با استودیو های فیلم سازی را دارد و تاکنون به طراحی پوستر، استند و حتی جلدهای دی ودی دی پرداخته است. اما در سه سال اخیر، مشغول خلق آثار خود با تم بتمن و اقتباس از شاهکارهای هنر کلاسیک شده است. او دلیل عمده‌ی این اقتباس را کمک به هنرمندان بزرگ تاریخ هنر کلاسیک در برابر بی‌علاقگی نسل امروز اعلام می‌کند.

VGarnikyan_Scream_batman-pop-art
اقتباس از تابلوی جیغ اثر ادوارد مونک

VGarnikyan_AmericanGotham_batman-pop-art
برای وارتان گارنیکاین کشیدن هر کدام از تابلو چندین ماه طول می‌کشد.

وارتان گارنیکاین در مورد کارهایش می‌گوید:

خیلی واضح است که من یکی از هوادارن بتمن هستم. اگرچه تابلوی شب پر ستاره برای یک سال در شمارِ پربیننده‌ترین‌های اینترنت قرار داشت، اما بازخوردهای منفی هم زیاد دریافت کردم. خیلی‌ها می‌گفتند “این که هنر نیست، تو داری شاهکارهای بزرگ هنری را خراب می‌کنی”. در نظر مخالفان مانند آن بود که من داشتم به هنرمندان بزرگ تاریخ هنر توهین می‌کردم. اما من سعی کردم این مخالفت‌ها را نوعی تشویق ببینم و هر سال تابلویی تازه از سری کلاسیک بتمن خلق کنم.

این راهی است که من به هنرمندانی چون ونگوگ و داوینچی در قرن حاضر کمک می‌کنم. شاید هم اشتباه کنم؛ اما نمی‌توانم از بی‌علاقگی عمومی نسبت به شاهکارهای هنر کلاسیک به راحتی بگذرم. به نظرم وضعیت به گونه‌ای شده که هر نسل نسبت به نسل پیش، علاقه‌ی کمتری به آثار کلاسیک پیدا می‌کند. باید اعتراف کنم وقتی که افراد در اینستاگرام از من می‌پرسند تابلوی اصلی چه زمانی کشیده شده، حس می‌کنم کارم را به درستی انجام داده‌ام.

VGarnikyan_MonaLisa_batman-pop-art
اقتباس از تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

برای دیدن کارهای بیش‌تر از وارتان گارنیکاین، به صفحه‌ی او در اینستاگرام مراجعه کنید.

 

 

 

کتایون علیها

معمار داخلی و طراح گرافیک

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید