هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پروژه الخندرو اراونا برای دوسالانه ی ونیز ۲۰۱۶

الخندرو اراونا معمار شیلیایی با استفاده از بیش از ۹۰ تن از مواد دور ریختنی و غیر قابل استفاده ی تولید شده در دوسالانه ی هنر ونیز که در سال ۲۰۱۵ برگذار شد، چیدمانی در دو اتاق برای دوسالانه ی معماری ۲۰۱۶ ونیز طراحی کرده است. این اتاق ها در ورودی یک نمایشگاه در آرسنال ونیز، که مجموعه ای بزرگ از آثار معمارانی بین المللی از سراسر دنیا در آن به نمایش در آمده است، قرار دارند.

در این چیدمان که توسط اراونا و تیم او به نام المنتال (ELEMENTAL) طراحی و اجرا شده است، از آهن قراضه هایی به طول حدودا ۱۴ کیلومتر و تخته های گچی به اندازه ی ۱۰۰۰۰ متر مربع استفاده شده است. ورقه های فلزی مچاله شده به صورت خطوط عمودی از سقف اتاق آویزان شده اند و بر بالای سر بازدیدکنندگان قرار دارند و دیوارها با لوح های گچی که مانند قفسه هایی در دیوارها جای گرفته اند، پوشیده شده‌اند که نشان دهنده‌ی ابتکار و خلاقیت و مهارت آنها می‌باشد. گستره‌ی زیادی از تفسیرها و تعبیرها در چیدمان ها و نمایشگاه های این دوره حول بحران ها و مشکلاتی نظیر بحران های اقتصادی، سکونت، زباله ها و آلودگی، مهاجرت وساخت و ساز و تولید ماشینی و غیره نتیجه گیری شده است.

arsenale-entrance-exhibition-venice-architecture-biennale-2016_honargardi (2)
الخندرو اراونا

لازم به ذکر است که معمار الخندرو اراونا امسال موفق به دریافت جایزه معماری معتبر پریتزکر شد. وی استودیوی طراحی خود را در سال ۱۹۹۴ با نام Alejandro Aravena Architects راه اندازی کرد، اما وی بیشتر به دلیل پژوهش و کار بر روی موضوع مسکن و سکونت در پروژه “do tank” که از سال ۲۰۰۱ در کشور شیلی آغاز کرده است، شناخته شده می باشد.

به گفته ی اراونا:

معماری دادن فرم به مکان هایی است که ما در آنها زندگی می کنیم و چیزی پیچیده تر از آن نیست، اما آسان تر هم نیست

برای آشنایی بیشتر با این پروژه، به فیلم کوتاه زیر توجه کنید:

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید