هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پروژه جدید شان یورو در قطب شمال

هولا “hula” نام مستعار شان یورو ” sean yoro” هنرمند و دیوارنگار اهل هاوایی است که به تازگی به جزیره ی بافین (در قلمرو نوناوات) سفر کرده است. این جزیره منطقه ای وسیع  و کم جمعیت می باشد که بیشتر مجمع الجزایر قطب شمال در کانادا را تشکیل می دهد. هنرمند روزهای متعددی را در میان آبهای منجمد به جستجو برای یافتن قطعه یخی که بتواند وزن او و گروه همراهش را بدون شکستن قطعه یخ تحمل کند، پرداخته است. این مناطق به طور شدیدی توسط تغییرات آب و هوایی کره ی زمین و جزر و مد متناوب در طول روز، تحت تاثیر قرار گرفته است. در نهایت، بعد از ساعت ها جستجو، هولا قطعه یخ مورد نظر خود را پیدا کرد و بر روی آن پرتره ای در ابعاد بزرگ از یک زن اینویت محلی نقاشی کرد.

این سفر هنری منجر به تهیه ی مستند کوتاهی توسط رنان و تیلور اوزتورک ” renan and taylor ozturk” شد که توسط کمپانی ” camp4collective” تولید شده و نام آن “اگر پرواز کنی” می باشد. این مستند نگاه عمیق و تیزی از روند پروژه و پیامی که در عمق آن نهفته است را ارائه می دهد؛ انتخاب دورترین و تکنیکی ترین موقعیت مکانی که هولا تا به حال در آنجا نقاشی کرده است، کاوش تاریخ محلی نوناوات و جغرافیای آن و نهایتا تاملی عمیق در قلب فرهنگ و جامعه ی اینویت. این فیلم همچنین به بینندگان فرصت آشنایی نزدیک تر با شخصیت خود هنرمند _چیزی که تا قبل از او ندیده بودیم_ و بازتابی از ترس ها و اعتقادات او در ارتباط با عمل و احساساتش را نیز می دهد.

hula_what if you fly

هولا هنرمند خود آموخته ای می باشد که دیوارنگاری های خود در شهر را از سال ۲۰۱۵ شروع کرده است و به دلیل منحصر به فرد بودن نقاشی هایش به سرعت شناخته شد. علاقه ی او به گرافیتی، تتو، موج سواری و اقیانوس از دوره ی نوجوانی، باعث شد که نقاشی های خود را که بیشتر به صورت نیمه مستغرق هستند، در کنار آب ها  در حالی که بر روی تخته ی موج سواری خود ایستاده است، تصویر کند. هم‌چنین می‌توانید فیلمی از این هنرمند در کانال رسمی هنرگردی در اپارات تماشا کنید:

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید